خبر فوری

جزئیات برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان/ فعالیت 25 هزار پایگاه تابستانی

مهدی علی اکبر زاده مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پاسخ به این پرسش که «آموزش و پرورش برای اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستان چه برنامه‌هایی را طراحی کرده است؟»، اظهار داشت: برنامه‌ها در قالب برنامه‌های متمرکز و غیر متمرکز است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های غیر متمرکز توسط ادارات کل استان‌ها انجام می‌شود،گفت: امسال 25 هزار پایگاه تابستانی برای دانش‌آموزان در ایام تابستان در نظر گرفته شده است که بصورت غیر متمرکز بوده و استان‌ها متناسب با شرایط فرهنگی منطقه، این برنامه‌ها را اجرا می‌کنند.

* فعالیت 300 اردوگاه فعال در کشور

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر 300 اردوگاه فعال در کشور داریم، عنوان کر: برخی از این اردوگاه‌ها شهرستانی، برخی استانی و 4 اردوگاه نیز ملی است.

علی اکبرزاده با اشاره به وجود محدودیت در اعزام دانش‌آموزان به اردوگاهها در دستورالعمل این اعزام‌ها خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم این محدودیت را از بین ببریم؛ البته با لحاظ کردن مسایل حقوقی و قانونی و تلاش شده است فضای بهتری برای اعزام دانش‌آموزان به اردوهای دانش‌آموزی فراهم شود.

وی با اشاره به همکاری با سازمان میراث فرهنگی کشور، تصریح کرد: در ایام تعطیلات نوروز، طرح «همیار گردشگر» توسط دانش‌آموزان انجام شد و سعی داریم این طرح را در ایام تابستان ادامه دهیم تا دانش‌آموزان در شناخت کشور و هویت اسلامی و ایرانی حضور داشته باشند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در سطح کشور، افزود: سی و پنجمین دوره مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان مردادماه در نیشابور برگزار خواهد شد.

علی اکبر زاده برگزاری اردوی شوراهای دانش‌آموزی برتر کشور را به تفکیک دانش‌آموزان دختر و پسر در شهریور ماه را یکی دیگر از برنامه‌های تابستان امسان برشمرد و گفت: اردوی دانش‌آموزان مناطق مرزی در سه اردوی مجزا در شهرهای تهران، اردبیل و نیشابور برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری اردوی زیارت اولی دانش‌آموزان در دهه کرامت خبر داد و افزود: این اردوی زیارتی در دهه کرامت و از 3 لغایت 12 مردادماه در مشهد مقدس، قم و شیراز برگزار خواهد شد.

*اعزام 20 هزار زیارت اولی به مشهد، قم و شیراز

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی شده است تا 20 هزار دانش‌آموز در اردوی زیارت اولی‌ها شرکت کنند، متذکر شد: 3 هزار دانش‌آموز در طول سال تحصیلی به مراکز مذهبی اعزام شدند و 17 هزار دانش‌آموز باقی مانده نیز در دهه کرامت و پس از آن، تا پایان تابستان به این اماکن زیارتی اعزام خواهند شد..

* حضور 100 هزار دانش‌آموز اردوهای جهادی 

علی اکبر زاده با اشاره به اردوهای جهادی در مناطق محروم، بیان داشت: طرح هجرت و اردوهای جهادی با ظرفیت 100 هزار دانش‌آموز دختر و پسر اجرا می‌شود و دانش‌آموزان در مناطق کم برخوردارتر و به عنوان معین مدارس، فعالیت‌هایی مانند مرمت کلاس‌های درس، رنگ آمیزی و هر فعالیتی که باعث زیبا سازی مدارس کم برخوردارتر می‌شود را در بازه زمانی 20 تیر لغایت 20 شهریور انجام می‌دهند.

وی از همکاری و انجام اردوی مشترک بین آموزش و پرورش و بنیاد علوی خبر داد و افزود: این اردو با حضور 15 هزار دانش‌آموز از 10 تیرماه تا 25 شهریور در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) در منطقه لواسان برگزار می‌شود.

*برگزاری مسابقات فرهنگی فرهنگیان کشور 

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری پنجمین دوره مسابقات فرهنگی فرهنگیان، ابراز داشت: برنامه «همسرایان امورتربیتی» با حضور 400 نفر از فرهنگیان کشور از 19 لغایت 21 تیر در یکی از استان‌ها برگزار می‌شود؛ ضمن اینکه دوره‌های آموزشی خاصی برای دانش‌آموزان و مربیان در طول تابستان برگزار خواهد شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید