خبر فوری

مشارکت 80.4 درصدی در انتخابات رکورد جدیدی به نام مردم سمنان رقم زد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، محمدرضا خباز روز شنبه در نشست خبری در سالن غدیر استانداری سمنان، افزود: حضور پرشور مردم استان سمنان در انتخابات 29 اردیبهشت امسال در طول تاریخ انقلاب کم سابقه بود و این مشارکت بیش از ٨٠ درصدی رکورد جدیدی برای استان سمنان برجا گذاشت.
وی بیان کرد: در انتخابات سال ٩٢ در استان سمنان حدود ٣٦١ هزار و ٢٠٥ نفر از واجدین شرایط یعنی ٧٨.٢ درصد از شهروندان استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند، اما در انتخابات 29 اردیبهشت ٩٦ حدود ٤٠٣ هزار و ٦٠٥ نفر یعنی 80.4 درصد از واجدین شرایط استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشتند.
استاندار سمنان افزود: در انتخابات سال ٩٢ حدود ٣١٩ هزار و ٤٩٣ نفر یعنی 69.2 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای اسلامی استان سمنان شرکت کرده بودند و در انتخابات سال ٩٦، حدود ٣٧٨ هزار و ٣٤ نفر یعنی 75.4 درصد از واجدین شرایط در انتخابات شوراهای این استان شرکت کردند.
وی تاکید کرد: در مجموع انتخابات استان سمنان امن، سالم و بدون حاشیه برگزار شد و برگزاری انتخابات الکترونیک در شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان در استان سمنان نیز از کم‌نقص‌ترین انتخابات بود.
استاندار سمنان گفت: مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت 96 تحت تاثیر تبلیغات خاص قرار نگرفتند و پاسخ منفی به وعده های دروغین ، پرداخت‌های نقدی و یارانه ای دادند و این حرکت نشان از بلوغ فکری مردم است.
وی با بیان اینکه در طول انتخابات دولت تدبیر و امید مورد تخریب و توهین قرار گرفت، اما دکتر حسن روحانی با ارایه سخنان و برنامه های ویژه و کارآمد توانست نظر مردم را جلب کند و با اشاره به اینکه این انتخابات نشان داد که مرجع سیاسی مردم تغییر کرده است، افزود: مردم دیگر به مطالباتی که می خواهند به آن ها القا کنند پاسخ منفی می دهند.
خباز اضافه کرد: یکی دیگر از جلوه های خوب این انتخابات همدلی و وحدت مرزنشینان و پایتخت نشینان بود، به طوری که مردمی که در مرزهای ایران به سختی زندگی می کنند پای صندوق های رای آمدند و به وعده های یارانه ای و نقدی توجه نکردند و به وعده های دوراندیشانه و واقعی رای دادند.
استاندار سمنان، با اشاره به مشارکت قابل توجه مردم در انتخابات شوراهای اسلامی در تمام نقاط کشور و استان سمنان، گفت: مردم در این انتخابات نشان دادند به مساله مدیریت شهری توجه دارند زیرا وحدت مدیریت شهری و کشوری می تواند شرایط بهتری را برای کشور به وجود آورد.
استاندار سمنان تاکید کرد: حضور پرشور و بی نظیر مردم ایران در انتخابات به طور کلی تراز جمهوری اسلامی ایران را بالا برد و دموکراسی بالای نظام را به رخ جهانیان کشاند و اقتدار نظام جمهوری اسلامی را تقویت کرد.
در انتخابات 29 اردیبهشت 96 تعداد 742 شعبه اخذ رای در استان سمنان شامل 450 شعبه شهری و 292 شعبه روستایی ٬ 602 شعبه ثابت و 140 شعبه سیار، آراء حدود ٤٠٣ هزار و ٦٠٥ نفر یعنی 80.4 درصد از واجدین شرایط استان سمنان در انتخابات ریاست جمهوری را جمع آوری کرد.
7341/6103 خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید