خبر فوری

اماکن توزیع موادمخدر به مراکز فرهنگی تبدیل می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دادگستری هرمزگان، علیرضا احمدی منش در اولین جلسه اجرای طرح ناامن سازی محیط های تولید و توزیع مواد مخدر صنعتی با استفاده از ظرفیت های ناجا و  بسیج ضمن  قدر دانی از تلاش های خوب صورت گرفته بیان داشت: دستگاه  قضایی با عاملان ناامن سازی محلات و قاچاقچیان مواد مخدر با شدت و قاطعیت برخورد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه توزیع مواد روانگردان صنعتی سلامت جسمی و روانی آحاد گسترده ایی از جامعه را مورد تهدید قرار داده که متاسفانه این روند رو به افزایش است، گفت: مبارزه با سوداگران مرگ و پیشگیری از توسعه توزیع این مواد در دستور کار دادگستری کل استان هرمزگان قرار گرفته تا با همکاری سایر نهادهای مسئول ضمن مبارزه قهری با عاملان توزیع و تعطیلی مراکز فروش در محلات آسیب پذیر  با  همراهی نهادهای فرهنگی به پیشگیری و ترمیم آسیب های اجتماعی ایجاد شده بپردازد.

وی ضمن هشدار به عاملان توزیع مواد روانگردان در سطح  جامعه بیان داشت: مطمئنا در آراء قضایی اماکن و مراکزی که در فعالیت تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در سطح محلات استان به ویژه بندر عباس می پردازند به نفع دولت مصادره و با  هماهنگی های انجام  شده جهت انجام  فعالیتهای فرهنگی در اختیار مراجع ذی مدخل قرار خواهد گرفت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان همچنین در مورد انعقاد تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و دبیرخانه کانون های مساجد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، خواستار استفاده ازظرفیت هنرمندان مسجدی در اصلاح ناهنجاری ها شد.

احمدی منش به گستردگی حوزه عملکرد کانون های فرهنگی هنری در اقصی نقاط استان اشاره کرد و افزود: کانون های مساجد با برخورداری از سرمایه عظیم جوانان و مدیریت امامان محترم جماعت، دارای بهترین ظرفیت برای کاهش آسیب های اجتماعی و سالم سازی جامعه هستند.

وی با اشاره به رشد روز افزون آسیب های اجتماعی به عنوان خطری جدی برای نسل جوان جامعه گفت: اولویت مهم معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، توانمندسازی اقشار مختلف مردم از طریق آگاه سازی نسبت به آسیب های اجتماعی، جرائم، قوانین و مجازات هاست تا از این طریق نسبت به کاهش آسیب ها و ناهنجاریها اقدام کنند.

احمدی منش با بیان اینکه در بحث پیشگیری بر روی چهار محور مدرسه، خانواده، مساجد و ادارات و نهادها تمرکز کرده ایم، یادآورشد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم با بهره گیری از کارشناسان مجرب، قضات و وکلا اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حقوقی و مهارت آموزی در مراکز یادشده می کند.

وی از کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان ظرفیتی مهم یاد کرد و گفت: امید است با انعقاد تفاهم نامه با دبیرخانه کانون های مساجد استان، ارائه آموزش های لازم به جوانان نخبه کانون های فرهنگی هنری در زمینه جرائم، آسیب ها و قوانین در راستای کاهش ناهنجاری ها و سلامت جامعه در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت بی نظیر این کانون ها جهت کاهش آسیب های اجتماعی بهره برداری گردد. 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری هرمزگان، بهره گیری از ابزار هنری را در جهت ترویج مبانی اخلاقی و  کاهش آسیب های اجتماعی موثر دانست و افزود: کانون های مساجد می توانند با برگزاری جشنواره هنرهای نمایشی در آگاه سازی جامعه از آسیب های اجتماعی و همچنین قوانین نقش بسزایی ایفا کنند.

وی همچنین با اشاره به برخی از آسیب های ازجمله طلاق در جامعه، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای مقابله با این آسیب، بحث آموزش پیش از ازدواج و ارائه مشاوره به خانواده ها را جدی گرفته و معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان را یاری کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید