خبر فوری
هرمزبان:نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه باید مسئولین از جایگاه و مقام خود برای گرفتن امکانات و برطرف کردن مشکلات مردم هرمزگان استفاده کنند، گفت : جای مرده باد و زنده‌باد در نماز جمعه نیست و نباید بنا باشد هر هفته جمعی به شکایت از جمعی دیگر در نماز جمعه حضور یابند که به میتینگ تبدیل شود.

تنها سهم هرمزگان از صنایع آلایندگی آن هاست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس با اشاره به سوره مطففین، اظهار کرد: مطففین افرادی را گویند که در پیمودن کم پیمایند و در کشیدن از وزن بکاهند و خداوند کسانی را که کم‌فروشی کنند را نهی کرده است.

وی با بیان اینکه برخی افراد کم‌فروش فکر می‌کنند زرنگ هستند و با کم‌فروشی به‌جایی می‌رسند، افزود: انشالله که بازار ما منزه است اما بازاریان باید دقت کرده و برای متاع زودگذر دنیا خود را جهنمی نکنند و وای به حال کسانی که در فضای حقارت و کراهت زندگی کنند.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه اگر در کاری ضرر و زیانی باشد عقل حکم می‌کند آن را انجام ندهیم، اضافه کرد: اگر کسی به قیامت گمان هم داشته باشد عقل حکم می‌کند احکام الهی را انجام دهیم؛ اگر قیامتی نباشد ضرر نکرده‌ایم و اگر باشد که حتماً هست هم‌سود کرده‌ایم.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه هیچ قومی عهدشکنی را تبدیل به فرهنگ نمی‌کند مگر زمینه‌های تسلط دشمن را فراهم کند، تصریح کرد: روزی که دشمن حس کند پیوندهای اجتماعی جامعه‌ای محکم نیست عاملی اساسی برای نفوذ به آن پیدا می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه اگر شب و روز مشغول کوبیدن هم باشیم پس چه زمانی به مشکلات خود و جامعه بپردازیم، عنوان کرد: دشمن نمی‌تواند از قامت‌های ایستاده بگذرد اما به‌راحتی می‌تواند از روی جنازه‌ها رد شود و ما نباید با ایجاد گسست‌های اجتماعی و کوبیدن هم از هم جنازه درست کنیم.

وی با بیان اینکه روزی مسلمانان در جهان عزیز بودند و امروز ذلیل، خاطرنشان کرد: یکی از عوامل ذلت مسلمانان در جهان، سلطان سلمان است که پول اسلام را به جیب آمریکای فاسد می‌ریزد و اگر جامعه در مقابل این عوامل حساسیت نشان ندهد نمی‌تواند ماندگار باشد.

امام‌جمعه بندرعباس در خطبه دوم با اشاره به اهمیت ماه مبارک رمضان، افزود: ماه رمضان ماه بندگی خدا و سرمایه اندوزی است و هر چه می‌توانید در این ماه مبارک کار خیر و نیک‌انجام دهید و از آن غفلت نکنید.

وی با بیان اینکه ماه رمضان مقدمه استفاده از برکات شب‌های قدر است، خاطرنشان کرد: 14 خرداد سالروز وفات کسی است هم آمدنش و هم رفتنش در تاریخ بی‌نظیر بود و به معنای واقعی جز به مردم و زنده نگاه‌داشتن و حرکت در مسیر اسلام به چیز دیگری فکر نمی‌کرد و این‌چنین امام خمینی(ره) در دل مردم قرار دارد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه با دستگیری امام خمینی(ره) در 15 خرداد مملکت تکان خورد و مردم شهید دادند، تصریح کرد: هویت و ماهیت انقلاب اسلامی با پرچم‌داری روحانیت همچنان تداوم دارد و 15 خرداد شتاب انقلاب بود تا در سال 57 به پیروزی رسید.

نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه استاندار و نمایندگان استان در مجلس باید از جایگاه خود برای رشد و تعالی هرمزگان استفاده کنند، اضافه کرد: باید مسئولین از جایگاه و مقام خود برای گرفتن امکانات و برطرف کردن مشکلات مردم هرمزگان استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه به برخی اتفاقات غبطه می‌خورم، ادامه داد: درحالی‌که فولاد مبارک اصفهان میلیاردها تومان به پیشرفت استان اصفهان کمک می‌کند اما این صنعت در هرمزگان چه کمکی کرده است و درحالی‌که بنده برای گرفتن کمک به اصفهان و این کارخانه سفر کردم تنها 100 میلیون تومان داده شد، آیا این انصاف است و اگر حق نیست چرا برای اصفهان باشد اما اگر حق است چرا برای هرمزگان نباشد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه وضعیت بهداشت و درمان در استان مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: وضعیت بیمارستان کودکان و نشستن مادران با فرزندان بر روی زمین به دلیل کمبود جا شایسته مردم هرمزگان نیست و امیدوارم استاندار و نمایندگان مجلس به فکر این معضل باشند.

نماینده ولی‌فقیه استان هرمزگان با اشاره به اینکه مشکل کم‌آبی در استان به دلیل استفاده صنایع از آب آشامیدنی یک معضل اساسی است، اضافه کرد: فشار آب برای مردم بندرعباس و آلودگی آن برای استان هرمزگان باشد اما موقع خدمات‌دهی فقط اصفهان موردتوجه باشد و هرمزگان مغفول بماند؟! بنده زورم نمی‌رسد اما امیدوارم مسئولان استان به فکر باشند.

وی با بیان اینکه سنگر نماز جمعه در هفته‌های جاری زیر سؤال رفته است، اضافه کرد: 13 ماه قبل در نماز جمعه بندرعباس تعدادی از کارگران کارخانه آلومینیوم المهدی در نماز جمعه حضور یافتند و به دنبال حق بودند، آنجا چند مطلب عرض کردم و هنوزم هم بر آن باور دارم.

امام‌جمعه بندرعباس با اشاره به اینکه جای این بحث‌ها در نماز جمعه نیست، افزود: یادم می‌آید چند سال قبل در همین نماز جمعه علیه یکی از مسئولان شعار دادند،  کاری به‌درستی یا نادرستی آن ندارم اما اعلام کردم جای مرده باد و زنده‌باد در نماز جمعه نیست و نباید بنا باشد هر هفته جمعی به شکایت از جمعی دیگر در نماز جمعه حضور یابند که به میتینگ تبدیل می‌شود.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با بیان اینکه 5 مرتبه در آن سخنرانی اعلام کردم که در دفتر شخصی‌ام این کارگران حضور یابند، تصریح کرد: تقوا کجا رفته است و آن‌قدر سیاست برخی افراد را به انحراف می‌کشاند که دیگر یادی از تقوا نمی‌کنند و به‌راحتی تهمت می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه اگر کاری از بنده ساخته شود مضایقه نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: نوار آن سخنرانی‌ام را بگیرید و گوش کنید شاید توبه کردید و همین‌جا می‌گویم کاری از من ساخته نباشد، نمی‌توانم کاری انجام دهم زیرا من که همه‌کاره استان نیستم.

نماینده ولی‌فقیه استان هرمزگان پس‌ازآن که اعلام کردم جمعی از نمایندگان معترضین به دفترم بیایند کسی نیامد، اضافه کرد: برخی از آن افراد که نماز جمعه را ترک کردند بعدها عذرخواهی کردند اما حال پس از 13 ماه چرا این موضوع زنده شده و تنها بخشی از صحبت‌هایم بریده‌شده و پخش می‌شود، مشخص نیست چه غرضی دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود این فیلم در یکی از مساجد شهر پخش شود که پخش نشد اما یکی از بانیان آن اعلام کرد بالاخره پخش می‌کنم، ادامه داد: به‌یک‌باره در صداوسیما جمهوری اسلامی ایران در شبکه چهارم سیما پخش شد و امیدوارم مدیریت صداوسیما به این موارد توجه کند و هر فردی یک مستندی ساخت و توهین کرد نباید پخش شود و باید مسئولان دقت بیشتری به خرج دهند زیرا به سنگر نماز جمعه توهین شد و به مؤمنان و نمازگزاران اهانت شد.

آیت‌الله نعیم‌آبادی با اشاره به اینکه بیش از 10 خطبه علیه آمریکا سخن گفته‌ام و بارها بر اهمیت ولایت‌فقیه تأکید کرده‌ام اما برخی افراد از حضور ائمه جمعه در انجمن حجتیه سخن می‌گویند که این وصله‌ها به بنده و ائمه جمعه نمی‌چسبد، افزود: هرچه به بنده و مؤمنان بیشتر حمله شود، حضور مردم در نماز جمعه بیشتر می‌شود و این نشان دهنده بیراهه رفتن افرادی است که تقوا را از یاد برده اند.

وی در پایان در پیش بودن سالروز وفات حضرت خدیجه(س) در 15 خرداد را تسلیت گفت و اضافه کرد: حضرت خدیجه نمونه یک یار تمام‌عیار در کنار پیامبر(ص) بود و امیدوارم بتوانیم خدیجه وار زندگی کنیم.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید