خبر فوری

اصولگرایان نمره خوبی از امتحان انتخابات 96 نگرفتند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، محمدعلی نجفی پنجشنبه شب در مراسم سپاس از فرهنگیان فعال ستاد انتخاباتی دکتر روحانی در خراسان رضوی افزود: در انتخابات 96 تحریف، تحریک احساسات، تخریب، دروغ پردازی و تهمت از سوی کاندیدای رقیب خیلی زیاد بود.
وی بیان کرد: اصولگرایان با تقسیم بندی رای به حلال و حرام یا رای سیاه و سفید و خودداری از اعلام یک تبریک محترمانه و کریمانه نسبت به فردی که پیروز انتخابات بوده و حدود چهار سال بار اجرایی کشور را بر دوش داشته و از ابتدای انقلاب تا امروز همواره در کوران مسائل و مشکلات انقلاب تلاش کرده و کمرش زیر بار مسئولیت های انقلاب خم شده است، خوب ظاهر نشدند.
نجفی تاکید کرد: در انتخابات های دنیا از یک سو جنبش موقتی در جامعه بوجود می آید و مطالبات و خواسته ها و آرزوهای مردم مطرح و از سوی دیگر فرصت یک گفت و گوی ملی و فضای گفتمانی ایجاد می شود تا مهمترین مشکلات و چالش ها در کشور بیان شده و بهترین راه حل ها ارائه شود تا مردم ارزیابی و قضاوت درستی از نامزدهای انتخاباتی کرده و اراده خود را در رای شان متبلور و اعمال کنند.
وی یادآور شد: انتخابات رئیس جمهوری سال 96 بر اساس مهم یاد شده خیلی درخشان نبود زیرا یک فضای گفتمانی و روشنی که روی مشکلات و معضلات اساسی کشور انگشت گذاشته و راه حل گروه ها و افراد مستعد برای این مشکلات را مطرح کند، در این انتخابات به چشم نخورد.
نجفی ادامه داد: در این انتخابات برخی از نامزدها از همان ابتدا با یک رفتار غیراخلاقی، غیرسیاسی و غیرکارشناسی وارد عرصه انتخابات و حتی حریم خصوصی نه تنها رقبا بلکه اطرافیانشان وارد شدند و به زشت ترین شکل به آنان تهمت زدند.
وی اظهار کرد: این اتفاقات درس عبرتی برای مردم بوده و در حافظه تاریخی آنان باقی خواهد ماند، مردم باز هم هر گاه قرار به اعلام قضاوتشان و انتخابشان باشد، این حافظه تاریخی را بازمی یابند.
رئیس کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی تصریح کرد: راهبرد جناح مخالف دولت در تبلیغات مبتنی بر تخریب و انکار اقدامات مثبت و القای ناکارآمدی دولت یازدهم بود که از این طریق در پی جذب آرای مردم بودند اما مردم نشان دادند که فریب این راهبرد را نمی خورند.
نجفی ادامه داد: 29 اردیبهشت به مثابه جنبش و خیزش مردمی بود که در نتیجه تلاش مخلصانه افراد و گروه های مختلف در گوشه گوشه ایران محقق شد و براساس درک درست از شرایط جامعه و مسئولیت ملی، وجدانی و دینی بود و حرکت به سوی عقلانیت و رشد کشور را تداوم بخشید.
وی افزود: قهرمان این انتخابات در وهله نخست مردم بودند که در اصل با حضور خود در انتخابات و انتخابی که انجام دادند، هوشمندی را به اثبات رساندند اما نباید فراموش کرد که مردم چه تفکر و رویکردی را برگزیدند و براساس این انتخاب چه مسئولیتی بر دوش کسانی که یا انتخاب شدند یا مردم را ترغیب به رای دادن کردند وجود دارد.
رئیس کمیته فرهنگیان ستاد انتخاباتی دکتر روحانی بیان کرد: این انتخابات برای مردم جهان دارای پیام بود و آثار این انتخابات به طور قطع بیشتر از یک مدیریت چهار ساله کشور خواهد بود و تاثیرات عمیق و راهبردی بر سرنوشت ملت ایران خواهد داشت.
نجفی شفاف تر شدن فضای سیاسی کشور و افتادن نقاب از چهره برخی جریان های سیاسی را از دیگر نتایج این انتخابات برشمرد و گفت: این جریان ها شعور مردم را دست کم گرفتند و به طور روشنی رشد فکری و بلوغ ذهنی مردم را باور نداشتند.
وی عنوان کرد: مسئولان باید آنچه را مردم می خواهند بخوبی درک و برای آن برنامه ریزی نمایند و هر چند مردم تحول گفتمانی را تشخیص دادند اما باید تحول عملیاتی را در چهار سال آینده مشاهده کنند تا این دیدگاه و رویکرد را در سال 1400 نیز تائید نمایند.
نجفی اظهار کرد: با توجه به سابقه و فضای سیاسی مشهد و استان خراسان رضوی که برای سالها ارکان تصمیم گیری در اختیار جریان خاصی بوده است، رای مردم این شهر در انتخابات شوراها اهمیت بیشتری از انتخابات شوراها در تهران داشت.
وی اضافه کرد: مردم مشهد در این عرصه انتخابات هوشیاری بیشتری از سایر نقاط کشور از خود نشان دادند و اعضای شورای اسلامی منتخب مشهد که اصلاح طلب هستند باید قدر رای ارزشمند مردم این شهر را بدانند و برای عمل به خواسته های آنان تلاش کنند.
نجفی حضور فرهنگیان و تلاش آنان در عرصه انتخابات را ستود و گفت: با اینکه فرهنگیان انتقاداتی به عملکرد دولت داشتند اما به موقع با درک درست از شرایط و خطراتی که کشور را تهدید می کرد، در این انتخابات حضور پررنگی داشتند و اجازه ندادند مردم فریب جریان پوپولیستی فریبکار را بخورند.
وی ضمن ارزشمند دانستن برنامه وزارت آموزش و پرورش برای تحول در تعلیم و تربیت نیز بیان کرد: مجموعه ای از اصلی ترین مطالبات فرهنگیان جمع آوری شده و بزودی به رئیس جمهوری ارائه می شود که چشم اندازی در این عرصه خواهد بود و کمپینی برای تحقق آن شکل خواهد گرفت.
7489/507
خبرنگار:میترا عبداللهی**انتشار دهنده:شاهین فرشاد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید