خبر فوری

مدیر شبکه بهداشت و درمان: وضعیت سفید قشم از نظر شیوع بیماری تب کریمه کنگو

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، دکتر حمیدرضا بهزادی روز چهارشنبه در جلسه کارگروه بهداشت، سلامت و امنیت غذایی شهرستان قشم بیان کرد: جلوگیری از فعالیت کشتارگاه های سنتی و ذبح دام در واحدهای مسکونی و دامداری ها در کنار ارایه آموزش های پیشگیرانه مورد نیاز به دهیاران، مسوولان شوراها و مشاغل مرتبط با عرضه مواد گوشتی جهت حفظ سلامت باید در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: استفاده از دستکش و لباس مخصوص در هنگام قطعه قطعه کردن گوشت دام، نگهداری گوشت به مدت حداقل 24 ساعت در سردخانه یا فریزر پیش از مصرف، سمپاشی محل نگهداری دام ها با هماهنگی دامپزشکی جهت از بین بردن حشراتی مانند کنه و پختن کامل گوشت مهمترین راه های پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان قشم اضافه کرد: نیروهای انتظامی و دریابانی نیز باید از ورود دام زنده به شهرستان جلوگیری کنند.
او گفت: سردرد، تب، کبود شدن زیرپوست، اسهال، استخوان درد و کوفتگی از علایم اولیه این بیماری است و از روز سوم تا پنجم خونریزی از نقاط مختلف بدن همچون لثه و گوارش آغاز می شود.
بهزادی ادامه داد: تب کریمه کنگو (CCHF) بیماری دامی است که توسط کنه یا تماس مستقیم افراد با فرآورده های گوشتی و سرنگ آلوده به انسان منتقل می شود و در صورت ابتلا باید درمان به موقع صورت گیرد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *