خبر فوری

سومین شتابدهنده در هرمزگان نصب و راه و اندازی می شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، مهدی عسکری زاده ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: راه‌اندازی مراکز شتاب‌دهنده در استان‌ با حمایت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات هرمزگان و باهدف رشد فضای کسب ‌وکارهای حوزه ICT در جهت سرمایه‌گذاری برای ایده‌های نو و توسعه شرکت های دانش‌بنیان در راستای خلق ثروت در حوزه فاوا صورت می پذیرد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اضافه نمود: شتاب‌دهنده ها  یک ساختار منسجم و مشخص در جهت حمایت و توسعه کارآفرینی نوآورانه و دانش‌بنیان است که باهدف راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار نوپا، کمک در جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات و ثبات مالی کسب‌وکار نوپا، آموزش ‌و پرورش استارت‌آپ‌های پذیرش‌شده به‌صورت موازی و گروهی، مشارکت در فرآیند فشرده توسعه کسب ‌وکار نوپا برای کوتاه کردن فرایند تجاری سازی و خلق ثروت از ایده فعالیت دارند.

عسکری زاده با بیان این که حضور یک شتابدهنده در مرکز دانشگاهی روند ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را تسهیل می کند، افزود: شتابدهنده منش به عنوان یکی از شتابدهنده های حوزه کسب و کارهای نوپا در کشور در حال حاضر در سطح استان فعالیت خود را به صورت مشاوره و رصد تیم های استارتاپی فعال دنبال می کند و حضور و استقرار این شتابدهنده در مرکز جهاد دانشگاهی بندرعباس به رشد و توسعه کسب و کارهای حوزه ICT در دانشگاه و استان کمک شایانی نماید.

وی در خصوص حمایت اداره کل اداره کل ارتباطات وفناوری اطلاعات از کسب و کار حوزه ICT نیز تصریح نمود: در صورت خروجی استارتاپ های مورد حمایت شتابدهنده های حاضر در استان از بخش وامهای وجوه اداره شده وزارت ارتباطات از طریق پست بانک استان به این تیم ها جهت توسعه کسب و کار خود وام اعطا خواهد شد.

دکتر سپهری مدیر عامل شتابدهنده منش نیز هم در جمع خبرنگاران با ذکر این که این مرکز شتابدهی به عنوان یک هولدینگ در سطح کشور فعالیت می کند، گفت: تمرکز ما بیشتر بر شکل گیری مراکز شتابدهنده استانی است و شتابدهنده منش به عنوان مشاور و منتور در شکل گیری این امر فعالیت خواهد داشت که با طراحی مدل، تجهیز مکان، تدوین محتوای پیش شتابدهی و تامین هزینه می تواند در آینده نزدیک شاهد شکل گیری(Accelerator) شتابدهنده استانی باشیم.

دادخواه ریاست مرکز جهاد دانشگاهی با اعلام حمایت جهاد دانشگاهی از استقرار شتابدهنده منش در این مرکز افزود: حضور شتابدهنده به رشد واحدهای مرکز رشد در دانشگاه کمک می کند و این مهم فرایند ورود فارغ التحصیلان به بازار کار را کوتاه خواهد نمود کما اینکه در این خصوص در مرکز جهاد دانشگاهی تلاش بسیاری صورت گرفته است.

در ادامه دکتر یاسی پور رییس مرکز رشد جهاد دانشگاهی نیز با اشاره به مهیا بودن بستر حضور و شروع فعالیت شتابدهنده منش در این مرکز گفت: به دلیل استقرار واحد های فناور در مرکز رشد جهاد دانشگاهی جهت اتصال حلقه های کار آفرینی وارتباط بین محیط دانشگاه و کسب وکار حضور شتابدهنده در این برهه زمانی لازم است.

در پایان دکتر عسکری زاده از مرکز رشد جهاد دانشگاهی و واحد های فناور فعال در این مرکز بازدید کردند.

همچنین مقرر گردید که مدیر شتابدهنده منش  با حضور مدیر ارشد وزارت در استان جهت بررسی فضای موجود کسب وکار حوزه ICT نشستی با فعالین این حوزه داشته باشند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید