خبر فوری

هرمزگان از لحاظ سالن سینما وضعیت خوبی ندارد

 به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، حسین هاشمی تختی‌ با اشاره به وضعیت سینما در استان هرمزگان، ابراز کرد: متأسفانه هرمزگان از لحاظ سالن سینما وضعیت خوبی ندارد، 13 شهرستان این استان سالنی ندارند و در بندرعباس فقط 2 سینما وجود دارد و بقیه شهرستان‌ها از آن بی‌بهره هستند که این نقیصه‌ باید برطرف شود.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر در مجلس افزود: 2 سینما در مجتمع‌های تجاری ستاره جنوب و ستاره شهر بندرعباس وجود دارد و هیچ‌یک از 2 سینمایی که قبل از انقلاب وجود داشت، اکنون فعال نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بندرلنگه نیز در قدیم یک سینمای روباز داشت اما آن نیز در حال حاضر فعال نیست و علت آن باید بررسی شود و لازم است اداره فرهنگ و ارشاد استان در این راستا پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس تصریح کرد: شاید بتوان گفت یکی از علت‌های بی‌توجهی به سینما در این منطقه، پر بودن زمان مردم با فیلم‌های تلویزیون باشد، از طرفی استان هرمزگان لب مرز است و یک خطر و نکته‌ای که وجود دارد و باید به آن توجه شود این است که مردم در لب مرز بدون ماهواره، می‌توانند صداوسیمای حاشیه جنوبی خلیج‌فارس را در تلویزیون خود بگیرند و مقداری تحت تأثیر آن رسانه‌ها نیز قرار بگیرند.

وی افزود: جا دارد دولت و به‌خصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در جهت فراهم کردن تسهیلات همتی داشته باشد برای اینکه بتواند در بقیه شهرستان‌ها به‌خصوص شهرستان‌های بزرگ استان مثل میناب، رودان و بندرلنگه سینما داشته باشند.

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان، گفت: قطعاً کسانی هستند که در این راستا اقبالی داشته باشند و پیگیری کنند اما باید دولت و اداره فرهنگ و ارشاد استان به آن‌ها تسهیلات بانکی داده و فضا و زمین به آن‌ها بدهند چراکه اعتبار و بودجه دولت برای ساخت سالن‌های سینما جواب این کار را قطعاً نمی‌دهد اما اگر بخش خصوصی تشویق شوند بعید است از ساخت سینما در شهرها استقبال نشود و این رسالت دولت است که در این راستا کاری انجام دهد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا، در شهرستان‌ها میناب و قشم نیز دو سینما در حال فعالیت هستند اما این شهرستان‌ها مجهز به سالن تخصصی سینما نیستند و در سالن‌های تخصصی سینما این فیلم‌ها به نمایش گذاشته نمی‌شوند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید