خبر فوری

نصب 11 تابلوی سنگی-بتنی در محوطه آثار تاریخی جزیره قشم

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایسنا،‌ معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در این خصوص گفت: این تابلوها برای جلوگیری از تخریب، دخل و تصرف و همچنین حفاظت از محوطه‌های آثار تاریخی و ملی جزیره قشم نصب‌ شده است.

فرزین حقدل افزود: محوطه چاه‌های تلا، مقبره سِیدان لافت، مقبره بی‌بی مریم تِم ُسنیتی، محوطه و مقبره شیخ زین العباد دیرستان، تپه مِسن، اِستودان های سوزا، قلعه پرتغالی ها، محوطه رمچاه، غار خوربس، گورستان تولا و گورستان َحمیری، 11 آثار تاریخی جزیره قشم است که تابلوهای بتنی–سنگی در محوطه این آثار نصب‌شده است.

‌وی اظهار کرد: برای نصب این تابلوهای سنگی -بتنی‌، 25 میلیون و 300 هزار تومان هزینه شده است.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: معرفی محوطه، شماره و تاریخ ثبت و مواد 558 و 569 کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی با نوشتار فارسی و انگلیسی از موارد حک‌شده بر روی این تابلوها است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید