خبر فوری

آغاز برداشت رطب لور (انجیر معابد) در سیریک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، عون نکویی سه شنبه در آئین برداشت میوه لور در روستاهای سیریک افزود: برداشت رطب لور از خرداد آغاز و تا پایان مرداد ادامه دارد که پیش بینی می شود در این مدت بیش از 12 تن محصول برداشت شود.
وی بیان داشت: 2 هکتار از زمین های شهرستان سیریک به درخت لور اختصاص دارد که این درختان بیشتر در روستاهای پالور، روتان و شهر بندرکوهستک است.
مدیر جهاد کشاورزی سیریک اظهارکرد: عصاره پوست درخت لور برای دهان شویه، دندان درد، قوی سازی لثه و برای درمان اسهال و زخم معده و از برگ ها و شاخه های آن نیز برای درمان بیماری های پوستی استفاده می شود.
درخت لور و یا انجیر معابد دارای یک تنه اصلی تا ارتفاع 30 متری رشد می کند و به علت کاشت درخت لور در کنار زیارتگاه ها به انجیر معابد معروف است.
درخت لور و یا انجیر معابد به عنوان درختی زینتی در اماکن مذهبی، تفریحی، سیاحتی و خیابان ها و یا کنار جاده ها کاشته می شود که استفاده دارویی و اقتصادی دارد.
این درخت در زمین های حاصل خیز و یا زهکشی مناسب رشد می کند و در مناطق مرطوب ریشه های هوایی بسیار قطوری تولید می کند که به طرف زمین آویز می شود.مقاومت این درخت به شوری و خشکی کم است اما در مقابل آفت و وزش باد مقاومت زیادی دارد.
دوره گلدهی این درخت یکبار در سال و به مدت حدود 20 روز است که در فروردین و اردیبهشت گلدهی آن آغاز می شود و در این دوران نیازی به نظافت برای محوطه کاشت نیست و میوه دهی این درخت به مدت 40 تا 50 روز است که از خرداد شروع و تا پایان مردادماه ادامه دارد.
درخت لور یا همان انجیر معابد به انجیرهندی معروف است که یکی از بلندترین درختان جنگل های بارانی که در مناطق جنوبی کشور است و چرخه زندگی غیر معمولی برخوردار است.
شهرستان سیریک در 175 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و دارای سه شهر سیریک ، بندر کوهستک و گروگ و 75 روستاست.
7195/2094
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: هومن محمدکرمی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید