خبر فوری

یک هزار و 300 بچه لاک پشت در آب های خلیج فارس رهاسازی شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا، فرزین حقدل روز دوشنبه در این زمینه به خبرنگاران گفت: پس از نگهداری تخم های 93 لاک پشت ماده در 93 لانه در سایت ویژه روستای شیب دراز با کمک ناطوران خمیس، پوزه عقابی ها از میانه های اردیبهشت ماه رهاسازی شدند.
وی با اشاره به نگهداری از هشت هزار و 500 تخم افزود: حدود 100 تا 200 بچه لاک پشت هر شب متولد و به سمت دریا هدایت می شوند.
ساحل روستای شیب دراز جزیره قشم برای پانزدهمین سال پیاپی شاهد تولد بچه لاک پشت های پوزه عقابی است که در فهرست قرمز سازمان جهانی حفاظت از طبیعت و منابع طبیعی (IUCN)، عهدنامه تجارت گونه های در معرض خطر (CITES) و عهدنامه گونه های مهاجر (CMS) قرار دارند.
پوزه عقابی ها (Eretmochelys imbricata) جزو هفت گونه لاک پشت دریایی شناخته شده جهان هستند که همه ساله از طریق آب های آزاد وارد خلیج فارس می شوند و در 70 کیلومتری جنوب شهر قشم تخمگذاری می کنند.
پوزه این گونه برای بیرون کشیدن غذا (اسفنج دریایی) از لا به لای مرجان ها به شکل منقار عقاب درآمده و از این رو به لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه معروف شدند؛ میانگین وزن گونه های بالغ حدود 80 کیلوگرم و طول آنها به یک متر می رسد.
سایت روستای شیب دراز سال 1391 با حمایت برنامه تسهیلات محیط زیست جهانی و همکاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به عنوان اثر طبیعی به ثبت ملی رسید.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید