خبر فوری

گروه درس پژوهی ابتدایی رودان با برترین های کشوری رقابت می کند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ایرنا’ سرپرست آموزش و پرورش رودان یکشنبه اظهار داشت: عبدالکریم پور اسد، علیرضا شریفی نیا، داوود نکویی، حمیده سالاری و اطهر مرشدی از دبستان یادگار امام (ره) رودان در طرح درس پژوهی؛ بهبود آموزش و افزایش یادگیری درس مطالعات اجتماعی با روش ایفای نقش و تقویت هویت ایرانی اسلامی؛ به همراه چهار طرح دیگر از استان هرمزگان به مرحله کشوری طرح درس پژوهی راه یافتند.
نادر صفایی در ادامه با اشاره به برنامه ها و اهداف طرح درس پژوهی افزود: درس پژوهی یک رویکرد توسعه حرفه ای با پژوهش مشارکتی در کلاس درس است که طی آن معلمان برای تدوین طرح درس، اجرا و مشاهده نتایج آن در جهت بهبود یادگیری دانش آموزان با یکدیگر همکاری و مشارکت می کنند.
وی ایجاد زمینه برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربه معلمان در مدرسه، ارتقاء انگیزه معلمان در مطالعه منابع تخصصی برای توسعه دانش حرفه ای، تسهیل شرایط شکل گیری سازمان یادگیرنده با گسترش فرهنگ یادگیری در مدارس، ارتقاء دیدگاه معلمان در بهره گیری از روش های علمی (نظریه ها) در تحلیل و بررسی فرآیند آموزش و یادگیری کلاس، اصلاح و بهسازی مستمر آموزش با تمرکز و توجه به فرآیند یادگیری دانش آموزان را از جمله اهداف این طرح برشمرد.
صفایی اضافه کرد: در این طرح؛ پژوهش‌ها بیشتر بر مدرسه و کلاس درس استوار است و معلمان بیش از پیش در تصمیم گیری های مربوط به شیوه‌های بهبود کیفیت آموزشی مدارس مشارکت دارند.
وی بیان کرد: این روش به معلمان کمک می‌کند تا هنگام کسب صلاحیت‌های حرفه‌ای در حین کار به بازسازی فکری خویش و دانش‌آموزان در فرآیند یاددهی – یادگیری؛ توجه جدی نمایند.
صفایی ادامه داد: درس پژوهی؛ یکی از الگوهای مناسب از پژوهش‌های مشارکتی در کلاس درس است که برای توسعه حرفه‌ای معلمان یک مدرسه یا مدارس همتا مدنظر صاحب نظران و پژوهشگران آموزشی قرار گرفته است.
این مسئول خاطر نشان کرد: با هدف بهبود و ارتقای سطح کمی و کیفی آموزش و شیوه های آموزشی؛ برگزاری جشنواره درس پژوه در دستور کارِ گروه تکنولوژی و گروه های آموزشی ابتدایی قرار گرفته است.
7196 /6048
خبرنگار: طیبه رحیمی ** انتشار دهنده : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید