خبر فوری

علماء برای فرهنگ سازی و افزایش دانش در حوزه زکات کار کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، علی الهیاری صبح پنجشنبه در همایش تخصصی زکات با حضور علماء ، ائمه جماعات ، مودیان و مبلغین زکات اهل سنت که به میزبانی اداره کل کمیته امداد امام (ره)  استان هرمزگان برگزار شد، با ارائه آماری از میزان جمع آوری زکات در سال ۹۵ گفت: در هفت شهرستان بستک، پارسیان، بندر لنگه، خمیر ، قشم ، جاسک و سیریک ۴۹ میلیار ریال زکات اهل سنت جمع آوری شده است.

الهیاری اظهارداشت: زکات جمع آوری شده به مصرف خانواده های نیازمند در زمینه های تامین معیشت، جهیزیه و تامین مسکن هزینه شده است.

وی با اشاره به حجم خدمات نظام جمهوری اسلامی در این شهرستان ها تبیین داشت: کمیته امداد در سال گذشته در بخش مسکن ۱۴۰ میلیارد ریال جهت احداث ۳۴۵ واحد مسکونی، در بخش تامین جهیزیه ۴۰ میلیارد ریال و در بخش کمک به معیشت نیازمندان ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه شد ه است.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه  اگر بخواهیم کیفیت خدمات کمیته امداد امام (ره) استان هرمزگان افزایش پیدا کند نیازمند جمع آوری زکات بیشتری هستیم و انتظار داریم همان طور که دولت خدمتگزار توجه ویژه به این مناطق دارد ، زکات هم در فرآیند فقر زدایی این مناطق جایگاه خودش را پیدا کند.

مدیر کل کمیته امداد با بیان اینکه زکات یک فریضه واجب الهی است ادامه داد : در بحث زکات این یک فرصت برای کمک کردن به جامعه هدف و به نفع فقرا است که بیشتر این افراد نیازمند در طرح زکات قرار دارند.

الهیاری با بیان اینکه تعداد ۵۳ هزار خانوار تحت پوشش از حمایت این نهاد برخوردار هستند، افزود: در استان هرمزگان تعداد ۱۸ هزار خانوار اهل سنت در قالب ۵۵ هزار نفر از خدمات حمایتی، معیشتی، فرهنگی، جهیزیه، مسکن و خدمات درمانی برخوردار هستند.

مدیر کل کمیته امداد هرمزگان با بیان اینکه اصل کار این نهاد رسیدگی به مشکلات فقرا است ادامه داد : بهترین نوع خدمت رسانی که به خانواده های نیازمند انجام می گیرد توانمندسازی آنان از طریق ساخت مسکن و ایجاد اشتغال برای مددجویان است و می توانیم با هدفمند کردن وجوهات جمع آوری شده در حوزه زکات و هدایت آن به سوی رفع مشکلات فقرا و سرفصل های خدماتی این نهاد اثر بخشی بیشتری داشته باشیم.

الهیاری افزود : اگر بخواهیم کیفیت خدمات کمیته امداد امام (ره) افزایش پیدا کند ، نیازمند جمع آوری زکات بیشتری هستیم  و انتظار داریم همان طور که دولت خدمتگذار، توجه ویژه به این مناطق دارد زکات هم در فرآیند فقر زدایی این مناطق جایگاه خودش را پیدا کند.

مدیر کمیته امداد استان هرمزگان از علماء اهل سنت که همواره برای پیشبرد ترویج پرداخت زکات با این نهاد همیاری و همکاری کرده اند تقدیر و تشکر کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید