خبر فوری

حفظ وحدت ملی با مشارکت حداکثری در انتخابات تأمین می‌شود

حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان پیرامون نقش آگاهی و بصیرت مردم، تأثیر آن در انتخابات‌ پیش رو اظهار داشت: انتخابات از عرصه‌های مهم اعمال قدرت و تصمیم برای هر انسانی است که از نظر شرعی موظف هستیم تا برای تثبیت نظام و انقلاب اسلامی در انتخابات شرکت کنیم.

رستمی بیان کرد: از سوی دیگر در روایات و قرآن نیز آمده که خداوند فرمان می‌دهد که "امانت‌ها را به اهل آن واگذار کنید" بر این اساس حق نداریم به کسانی که امانت را به کسانی که امانت‌دار خوبی نیستند واگذار کنیم چرا که سیاست‌های داخلی، خارجی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره در اختیار قوه مجریه قرار می‌گیرد و این وظایف اهمیت این امانت را نشان می‌دهد که در آن تمام امکانات و اختیارات کشور به شخصی سپرده می‌شود که مقدرات جامعه را تعیین می‌کند.

امام جمعه مریانج عنوان کرد: شورای نگهبان فیلتر اولیه انتخاب برای مردم است که آنها از بین رجل سیاسی و مذهبی 6 نفر صالح را به مردم معرفی می‌کنند ولی آیا این انتخاب کفایت می‌کند و ما می‌توانیم به هر کدام از این 6 کاندیدا رأی دهیم؟!

رستمی گفت: وقتی به عقب نگاه می‌کنیم برخی کاندیدا ممکن است در شرایطی تصمیماتی گرفته‌اند که با جامعه انقلابی ناسازگار بوده، اگر از مسئول و کاندیدایی دروغی بشنویم که اصرار بر آن دروغ دارد و خودکامگی و دنیا طلبی را در قالب برداشت ناحق از اموال عمومی برای خود و اطرافیانشان مشاهده کنیم و یا وعده‌های پوشالی که قابلیت تحقق ندارد.

وی افزود: همه این موارد یعنی تنها نباید به تأیید صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری یا شورای اسلامی شهر و روستا اکتفا کرد و در اینجا تشخیص درست حائز اهمیت است چرا که در تجربیات سالهای قبل مردم ما دیدند که برخی افراد تأیید صلاحیت شده حد و شرایط لازم را نداشتند و این تجربیات کار را برای مردم آسان می‌کند تا انتخاب با دقت و همراه با بصیرت داشته باشند.

رستمی با بیان اینکه اگر کسی دسترسی به منابع و اطلاعات درست نداشت و دچار تردید بود باید با استفاده از سایر ابزارها به انتخاب درست برسد تصریح کرد: یکی از ابزارها مراجعه به فرد امین، مؤمن، صادق، معتقد به انقلاب است.

وی عنوان کرد: همچنین فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات چراغ راهی برای مردم است، فرد منتخب باید ویژگی‌های فرد انقلابی را دارا باشد، دنبال عزت کشور باشد، به مشکلات مردم به ویژه مشکل اقتصادی توجه کند، از رانت و خودکامگی به دور بوده، سلامت نفس داشته باشد و تجربه عملکردی او را در گذشته مد نظر قرار داد. 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید