خبر فوری

کاهش 10 درصدی جانباختگان در نوروز 96/ طرح‌های ویژه پلیس راهور در آستانه انتخابات

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار تقی مهری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در ادامه اولین نشست خبری خود با اصحاب رسانه در سال 96، به تعامل پلیس با همه دستگاه‌های امدادی و خدماتی در بخش‌های عملیاتی، پیشگیری از وقوع تصادفات، اجرای قوانین و مقررات، اطلاع‌رسانی و ارتقای فرهنگ ترافیک در سال 95 پرداخت و اظهار داشت: همه اقدامات منجر شد تا 654 نفر نسبت به سال 94 کمتر جان خود را در حوادث رانندگی از دست بدهند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی  تصریح کرد: علی‌رغم اینکه شاهد افزایش خودروها و موتور سیکلت‌ جدید بودیم و بیش از 2 میلیون وسیله نقلیه در سال 95 شماره‌گذاری شد خوشبختانه شاهد کاهش این تعداد جانباخته بوده‌ایم که نشان از رعایت قوانین و مقررات توسط مردم بوده است.

وی تصریح کرد: حدود 24 درصد کسانی که جان خود را از دست داده‌اند موتورسیکلت سوار بوده‌اند و 22 درصد هم عابرین پیاده؛ 51 درصد آنها در محدوده سنی 21 تا 50 سال بوده‌اند و همچنین 22 درصد این آمار زنان و مابقی مردان بوده‌اند.

سردار مهری به اجرای طرح نوروزی سال 96 که از 25 اسفند 95 تا 15 فروردین 96 در کشور اجرا شد پرداخت و گفت: در نوروز 96 نیز نسبت به نوروز 95، 10 درصد کاهش جانباخته داشته‌ایم.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی کشور به برنامه‌های این پلیس در سال 96 پرداخت و اظهار داشت: پیشگیری از وقوع تصادفات فوتی و جرحی، ارتقای فرهنگ ترافیک، بهره‌گیری از فناوری جدید برای کنترل رفتار رانندگان پرخطر از جمله برنامه‌های این پلیس است.

وی به برنامه‌ریزی و تمهیدات پلیس راهور کشور در آستانه انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اشاره و بیان داشت: در سراسر کشور، نیروی انتظامی هم در بعد ترافیکی و هم در بعد انتظامی طرح‌های خود را پیش‌بینی کرده است.

سردار مهری گفت: همکاران ما در راهنمایی و رانندگی، طرح‌های ویژه انتخابات را به همه استان‌ها ابلاغ کردند؛ طرح‌های مخصوص محل اخذ آرا و ستادهای نظارت بر انتخابات و مجریان نظارت بر انتخابات را در برنامه پیش‌بنیی کرده‌ایم و ان‌شاءالله بتوانیم با تسهیل در رفت و آمد و با امنیت و آرامش کامل شاهد انتخابات پرشوری باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، اعلام کرد: تأکید پلیس بر این است که مردم عزیز با مشارکت خود باعث اقتدار و پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و امیدواریم بتوانیم وظیفه خود را در این موضوع خطیر اجرایی و عملیاتی کنیم.

ادامه دارد…

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید