خبر فوری

هویت فرهنگی جاسک نباید دستخوش تغییرات و توسعه سواحل مکران باشد

حجت الاسلام نصراله پژمانفر در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه شهرستان جاسک کارنامه وآینده درخشانی در تغییر وتحولات بر اساس قانون و برنامه ششم دارد گفت: استراتژیک بودن منطقه می بایست در همه زمینه ها باشد وتوجه به مسائل فرهنگی از اولویت اول این توسعه قرار گیرد.

پژمانفر بیان داشت: قرار دادن فرهنگ خاص هر منطقه در توسعه و رونق آن می تواند سبب تحول و پیشرفت خوبی باشد و اگر بر خلاف این کار صورت گیرد با بن بست مواجه خواهیم شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی عنوان داشت: آن چیزی که در این منطقه خیلی مهم است این است که یک اراده جدی  نسبت به طرح تحول سواحل مکران با نگاه ویژه مقام معظم رهبری دیده می شود ونمایندگان مجلس هم براین اساس اعتبارات عمرانی ویژه وپیگیری های لازم را در برنامه هاب خود گنجانده اند.

پژمانفر گفت: این موضوع از یک جهت  فرصت است که اگر مراقبت نشود تبدیل به یک تهدید خواهد شد.

وی بیان داشت: فرصت از این جهت که این اقدامات دریک زمان نه چندان دور شاهد تحولات بزرگی در این منطقه خواهیم شد اما اگر مراقبت نشود داشته های فرهنگی ما و این منطقه می تواند تبدیل به یک آسیب جدی شود تا چیزی را که ما سالیان سال به عنوان داشته های خود نسل به نسل به عنوان داشته های فرهنگی در اختیار داشته ایم از بین برود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: امروزه شاهد آن هستیم که در این منطقه زندگی مردم از ادیان شیعه و سنی در کنار هم با فعالیتهای اقتصادی و تشکیل خانواده به یک ظرفیت فرهنگی مناسب تبدیل شده و این ظرفیت را باید حفظ کرد.

پژمانفر بیان داشت: اگر در این میان همان طور که ما سرگرم توسعه هستیم نتوانیم از  ظرفیتهای خود مراقبت کنیم ممکن است که این داشته های خود را از دست بدهیم و این عمل می تواند ما را از مسیر توسعه و پیشرفت باز دارد.

پژمانفر گفت: مردم و مسئولان اعم از ائمه جمعه وفرمانداران  دست به دست هم دهند و با انجام اقدامات لازم اجازه ندهند که مسیر توسعه را بدون پیوست فرهنگی در منطقه ایجاد کنند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید بتوانیم در این مسیر با ایجاد زیرساختها ظرفیتها رابرای توسعه گردشگری فراهم سازیم و هویت شهرستان جاسک راکه نماد فرهنگی این منطقه است نباید دستخوش تغیرات در منطقه باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید