خبر فوری

حضور جوانان در اعتکاف نشانه شکست توطئه‌های دشمنان است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی دری عصر سه شنبه در بازدید از محل اعتکاف این جزیره در مسجد جامع هرمز اظهار داشت: حضور جوانان در اعتکاف نشانه شکست توطئه‌های دشمنان است و امروز جوانان ما نشان دادند که دشمن نمی‌تواند آنان را از ایمان به‌خدا و عشق و علاقه به ائمه‌اطهار دور کند. آنچه مهم است حضور پرشور جوانان در این مراسم معنوی است که ۹۰ درصد معتکفان را شامل می‌شوند.

امام جمعه جزیره هرمز تصریح کرد: سال گذشته از جمعیت ۷۵ نفری معتکف در مسجد جامع  شهر هرمز تنها سن دو نفر بالاتر از ۳۰ سال بود به بیانی دیگر ۹۶ درصد معتکفان را جوانان زیر ۳۰ سال تشکیل می‌دادند.

حجت الاسلام دری حضور پرشور و حداکثری جوانان در مراسم معنوی اعتکاف را نشانه گرایش و رویکرد این قشر به معنویات عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش هرمز امسال حدود ۱۹۵ نفر در مراسم اعتکاف حضور پیدا کردند، یادآور شد: امسال بیش از ۹۰ درصد جمعیت معتکف این بخش را نسل جوان تشکیل می‌دهند.

امام جمعه هرمز با اشاره به ارزش و منزلت مساجد در فرهنگ اسلامی افزود: این مکان پایگاهی مقدس برای نزدیکی و رسیدن به خدا است.

حجت الاسلام دری گفت: بحمدالله طی سنوات گذشته مقوله اعتکاف جایگاه خود را در سطح جامعه به دست آورده که فرصت مناسبی برای مقابله با تهاجم نرم فرهنگی دشمنان است و در جزیره هرمز به رغم جمعیت اندک آن، استقبال عمومی از این فریضه معنوی بخصوص در بین نوجوانان و جوانان خوب و قابل تحسین است.

وی افزود: با توجه به این که در دوران تهاجم فرهنگی، دشمن با استفاده از امکانات روز تلاش دارد جوانان را از معنویت و اخلاق جدا کند، مراسمات معنوی همچون اعتکاف جوانان را در برابر این حملات بیمه می کند.

امام جمعه جزیره هرمز اظهار داشت:ایام البیض در ماه رجب روزهای انس با خدا  سنت معنوی اعتکاف میعادگاه انسان و معبودش است، در این روزها مسلمانان بسیاری خانه خدا را برای تقرب به پروردگار انتخاب می‌کنند تا از زرق و برق و بدی‌های دنیوی دور شده و نور الهی در دل آن‌ها روشن شود اما در کنار این دشمنان از حرکت های خود برای دلسرد و کم عقیده کردن جوانان کوتاهی نمی کنند و از راه های مختلف انها را در دام خود گرفتار می کنند

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید