خبر فوری

شایعه عدم پذیرش مادران باردار عسلویه دربیمارستان پارسیان تکذیب شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، در پی شایعه عدم پذیرش زنان باردار ساکن شهرستان عسلویه (استان بوشهر) در بیمارستان رستمانی پارسیان، جلسه ای با حضور فرماندار شهرستان پارسیان، امام جمعه اهل سنت شهرستان عسلویه و اعضای شورای اسلامی شهرستان عسلویه، سرپرست شبکه بهداشت و درمان پارسیان، مدیر داخلی بیمارستان رستمانی به همراه متخصص زنان و زایمان و مسئول زایشگاه بیمارستان رستمانی در فرمانداری پارسیان برگزار شد.

دکتر ماجدی؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پارسیان با بیان اینکه تمام مراجعین به بیمارستان رستمانی به صورت یکسان پذیرش می شوند و قانون بیمه و پذیرش برای همه بومی و غیر بومی یکسان است اعلام کرد: در ۶ ماهه دوم سال ۹۵، ۵۹۴ بیمار از توابع شهرستان عسلویه در بیمارستان رستمانی در بخش های مختلف بستری شدند و در همین مدت ۳ هزار و ۵۵۳ نفر نیز از این هموطنان به صورت سرپایی ویزیت شدند. در سال ۹۵، ۴۵۶ زایمان مربوط به مادران باردار عسلویه و توابع این شهرستان در بیمارستان رستمانی انجام شده که ۳۵۶ مورد آن طبیعی و ۱۰۰ مورد سزارین بوده است.

دکتر ماجدی با بیان اینکه یکی از اهداف طرح تحول نظام سلامت در حوزه درمان ترویج زایمان طبیعی می باشد و از آنجا که بیمارستان رستمانی پارسیان یکی از معدود بیمارستان های کشور می باشد که لوح افتخار بیمارستان دوستدار مادر و کودک را دارد، عنوان کرد: برای نگهداری از این اعتبار باید آمار سزارین را کاهش دهیم، لذا این امر نیازمند آگاهی عمومی و اطلاع رسانی به مادران است تا مردم را به سمت زایمان طبیعی که به صورت رایگان نیز انجام می شود تشویق نمایند که هم برای مادر و هم نوزاد مفیدتر است.

محمد رادمهر فرماندار پارسیان به عدم وجود مرز بین پارسیان و عسلویه اشاره کرد و اظهار داشت: باید همه بیماران در بیمارستان پذیرش شوند و مسئولین مربوطه پاسخگو باشند.

امام جمعه شهر عسلویه ضمن تشکر از حسن توجه فرماندار و تشکیل جلسه فوری جهت بررسی مسائل پیرامون دو شهرستان و رفع سوء تفاهم پیش آمده، تشکر و قدردانی کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید