خبر فوری

فومن آماده پذیرش سرمایه گذار بخش خصوصی درحوزه های مختلف است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه شورای اداری که عصر شنبه در سالن آیت الله بهجت فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد به وجود مشکلات فراوان در حوزه سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشور، استان و شهرستان اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش های انجام شده فضای شهرستان آماده پذیرش و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته بر استفاده از بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تأکید شده است، افزود: متاسفانه در جدول سرمایه گذاری کشور از این حیث در انتهای جدول قرار داریم.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت شهرستان فومن در بسیاری از حوزه ها، گفت: باید با مدیریت صحیح به دور از روزمرگی و با داشتن برنامه ریزی مدون از این پتانسیل ها برای رشد و توسعه شهرستان استفاده کنیم.

وی همچنین وجود روزمرگی در سطوح ادارات و سازمان ها را یکی از دلایل توسعه نیافتگی و انباشت مشکلات عنوان و خاطرنشان کرد: داشتن برنامه ریزی برای یک سال کاری، شناسایی مشکلات و نارسایی ها، برخورد کارشناسانه در بخش های مختلف و ارائه راهکار برای حل این مشکلات باید در رأس امور همه مسئولان قرار گیرد.

حجت الاسلام افتخاری در ادامه به در پیش بودن فصل زراعی و آغاز فعالیت کشاورزان اشاره و تصریح کرد: با توجه به کمبود آب زراعی و بروز مشکل در حوزه آبیاری برای کشاورزان، مسئولان مربوطه زیرساخت های لازم برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل در این باره را فراهم کنند.

دشمن به دنبال تضعیف اعتماد مردم نسبت به نظام

وی همچنین با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا، افزود: انتخابات، صحنه بسیار مهمی برای کشور و نظام مقدس اسلامی بوده که هم مورد توجه داخل و هم خارج است.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی به بیانات مقام معظم رهبری در این باره اشاره کرد و گفت: ایجاد شور و نشاط انتخاباتی به دور از هرگونه حرمت شکنی، عمل به قانون و جذب حضور حداکثری مردم از تأکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه بوده که باید مورد توجه مسئولان امر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه فضای خاصی بر منطقه و جهان حکمفرما شده و دشمن امروز تمام تمرکز خود را بر روی مسائلی قرار داده که جزء باور و اعتقادات ما است، اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس اسلامی در تلاش هستند تا با نشانه گرفتن برخی از اصول انقلاب اعتماد مردم نسبت به نظام را کم رنگ کنند.

افتخاری ادامه داد: تروریست خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حالی که امنیت و آسایش نظام مرهون تلاش این نیروها در داخل و خارج کشور است و همچنین سرد جلوه دادن انتخابات در میان مردم و تمرکز بر وضعیت کلان اقتصادی بخشی از نقشه های دشمنان و ایادی آنها در منطقه است.

ضرورت افزایش و ارتقای کیفیت تولیدات داخلی از سوی تولیدکنندگان

وی همچنین به نامگذاری سال ۹۶ به سال «اقتصادی مقاومتی، اشتغال و تولید» توسط مقام معظم رهبری اشاره و خاطرنشان کرد: تأکیدات چندین ساله مقام معظم رهبری بر روی موضوع اقتصاد مقاومتی بی دلیل نبوده زیرا هنوز یک نمای مناسب از وضعیت کلان اقتصادی کشور در دست نیست.

نماینده فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با تأکید برضرورت داشتن برنامه ریزی مناسب و دقیق درباره تولید ملی، تصریح کرد: تولید کنندگان نیز برای جلوگیری از مصرف کالاهای خارجی باید کیفیت محصولات خود را افزایش دهند.

وی آب، بهداشت و سلامت و آموزش و پرورش را از دیگر حوزه هایی برشمرد که در سطح کشور، استان و شهرستان باید به آن توجه بیشتری شود و تأکید کرد: متاسفانه یکی از مشکلات مهمی که در سطح کلان با آن مواجه هستیم بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت بوده که باید بررسی کارشناسانه شده و برای برون رفت از این معضل راهکاری مناسب ارائه شود.

به گفته این مسئول بی توجهی به این موضوع برای آینده کشور بسیار خطرناک بوده و برای حل آن نیز همگان باید سهیم شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید