خبر فوری

۱۸ کیلو گرم «طلا» در ابهر از چرخه فروش خارج شد

داود کار گرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در راستای اجرای طرح طاها و به منظور کنترل و نظارت بر مصنوعات طلا ، ۳۴ مورد بازرسی از طلافروشی های شهرستان ابهر توسط کارشناسان این اداره در بهمن ماه سالجاری انجام شده است.

وی اظهار کرد: طی این بازرسی ها، مقدار ۱۸.۵۴۰گرم طلای فاقد کد سازنده و سکه پارسیان مدور پس از شناسایی ،قیچی و از چرخه  فروش خارج شده است.

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت:  مصنوعات طلا علاوه بر علامت استاندارد ، باید حتما  دارای کد شناسایی سازنده باشند وعرضه و فروش سکه های پارسیان با شکل مدور ممنوع می باشد.

کار گرزاده تاکید کرد: سازمان استاندارد یک نهاد حاکمیتی است و در این راستا این سازمان نظارت و بازرسی از کالاها و اقلام را در دستور کار جدی خود دارد. 

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در خصوص استاندارد نقش تأثیرگذاری در گرایش مردم به سمت کالاهای استاندارد دارد و اگر مردم میل زیادی به خرید کالای استاندارد داشته باشند واحد تولیدی هم مجبور و موظف خواهد بود که کالای استاندارد تولید و عرضه کند. 

مدیر کل استاندارد استان زنجان گفت: سازمان استاندارد استان در راستای عمل به وظایف خود در بحث ترویج فرهنگ استاندارد اقدامات قابل توجهی را تاکنون انجام داده و برگزاری دوره‌های آموزشی،دیوار نویسی در مدارس و خیابانها و آموزش دانش‌آموزان از جمله اقداماتی است که در این راستا انجام شده است.

کار گرزاده به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در ترویج فرهنگ استاندارد اشاره کردو یاد آورشد: رسانه‌ها می‌توانند با اطلاع رسانی ضعف ها و ضررهای کالاهای غیر استاندارد و معرفی کالای استاندارد مردم را نسبت به گرایش و استفاده از کالای استاندارد تشویق کنند. 

وی ابراز کرد: نظارت‌ و بازرسی از کالاهای استاندارد تقش بسزایی در استانداردسازی کالاها دارد و این امر باعث می شود واحد تولیدی ملزم به تولید کالای استاندارد باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید