خبر فوری

استمرار و تقویت ادبیات پایداری یک راهبرد اساسی و علمی است

امیر گرامیبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری میزان، امیر حمید رضا گرامی در حاشیه ششمین کنگره ادبیات پایداری، حضور 17 شهید گمنام دوران دفاع مقدس و شهید حسن عبدالهی از شهدای غواص در این کنگره را یک حرکت بسیار معنوی و بزرگ دانست و اظهار داشت: افتخار داریم در شهر شهیدپرور کرمان و در حضور اساتید و نویسندگان مجرب کشور به میزبانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، میهمان ششمین کنگره ادبیات پایداری بودیم.
وی افزود: در این کنگره مقالات علمی، ارزشی و معنوی خوبی که توسط اساتید مجرب به نگارش درآمده بود ارائه گردید و استمرار و تقویت بحث ادبیات پایداری که یک راهبرد اساسی و علمی است را می توان بخشی از نهضت علمی مد نظر مقام معظم رهبری (مدظله) دانست.
امیر گرامی، برگزاری ششمین کنگره ادبیات پایداری در استان کرمان را نشان از همت، پشتکار و مدیریت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس این استان و نیز همکاری مثمرثمر دانشگاه شهید باهنر کرمان دانست و افزود: این حرکت های بزرگ باید در حوزه های دانشگاهی استمرار یابد و از جوانان علاقه مند نیز خواسته شود در این حوزه مقاله های خود را ارائه دهند.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  گفت: یکی از اهداف ما در حوزه آموزش عالی و دانشگاه، ورود به حوزه های علمی با محوریت دفاع مقدس است و استفاده از طرح ها و نوآوری های دانشگاهی وضعیت کشور در این حوزه را به شکوفایی می رساند.
وی تصریح کرد: بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس که یکی از متولیان ادبیات پایداری و مقاومت در کشور است، تلاش می کند تا منابع خوب و ماندگاری در عرصه ادبیات پایداری عرضه کند و انتقال این فرهنگ از نسل گذشته به آینده سازان کشور یک راهکار مطمئن است. 
امیر گرامی با بیان اینکه رویکرد بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ترویج و تعمیق فرهنگ ایثار و مقاومت است، افزود: ما به عنوان سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس تعهد و مسولیت سنگینی در این حوزه داریم و باید بیشتر در جهت تعمیق فرهنگ ایثار و مقاومت گام برداریم.
وی افزود: سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در عرصه چاپ کتاب برنامه ریزی هایی در کشور انجام داده است و اولویت های کاری در بخش انتشارات هدف گذاری شده است و در این زمینه شوراهای تخصصی تشکیل و با حضور نویسندگان و شعرا و بر اثر تصمیم سازی این شوراها موضوعات به استان ها ابلاغ می شود.
امیر گرامی ادامه داد: استان ها بر اساس سرفصل ها و نیز نیاز جامعه و به خصوص نسل جوان به چاپ کتاب می پردازند و چاپ کتب دفاع مقدس فرهنگ ماندگاری برای جامعه و به خصوص نسل جوان ایجاد می کند تا همه با این گنج بزرگ آشنا شوند.
وی تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب‌های حوزه دفاع مقدس را یک افتخاری بزرگ برای نویسندگان این کتب  دانست و افزود: اطلاع‌رسانی در این حیطه سبب گسترش و ترویج نشر و فعالیت نویسندگان در حوزه‌ ادبیات جهاد و مقاومت می‌شود.
رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پایان گفت: امیدواریم روز به روز شاهد افزایش نگارش و کار در حوزه ادبیات پایداری باشیم و بتوانیم حوزه دفاع مقدس را بیشتر و بهتر معرفی کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *