هرمزبان:گروه اجتماعی: رئیس‌کل دادگستری هرمزگان با اشاره به وجود خلأ قانونی در موعد ممنوعیت تبلیغات زودهنگام، گفت: در قانون به‌صراحت قید نشده است که این ممنوعیت یک ماه یا سه ماه قبل از شروع انتخابات است.

وجود خلأ قانونی در موعد ممنوعیت تبلیغات زودهنگام

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز در همایش «انتخابات از منظر اخلاق، حقوق و امنیت» از انتخابات به عنوان جشن هرساله و از ثمرات نظام مقدس جمهوری اسلامی نام برد و با اشاره به انتخابات پیش رو ابراز امیدواری کرد که هر سه انتخابات به نحو احسن و با حضور حداکثری مردم برگزار شود.

وی با بیان اینکه آن چه که در انتخابات باید مورد توجه قرار گیرد، رعایت قانون است، افزود: اگر به قانون عمل کنیم و به اخلاق پایبند باشیم، امنیت نیز پابرجا خواهد بود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با یادآوری اینکه مجریان، ناظران، نامزدهای انتخاباتی، طرفداران و انتخاب کنندگان همه دارای حقوق و تکالیفی هستند، عنوان کرد:  امر مهم انتخابات نباید به‌گونه‌ای باشد که هرکسی از راه برسد بگوید من در این فرآیند مسئولیت دارم.

وی با بیان اینکه به موجب قانون، نظم لازم در همه مراحل انتخابات مشخص شده و باید مراعات شود، خاطرنشان کرد: بخشی از قانون انتخابات مربوط به نظم است که جنبه آمریت دارد تا از هرج و مرج و بی نظمی در روند برگزاری انتخابات جلوگیری کند.

حجت الاسلام و المسلمین اکبری با اشاره به اینکه انتخابات وظیفه حکومت و حق مردم است، تصریح کرد: حکومت به عنوان امانتدار در راستای عملیاتی کردن این حق عمل می کند و از این رو همه برگزار کنندگان و ناظرین باید امانتدار باشند.

وی با اذعان به اینکه شیوه ثبت‌نام نامزدها به‌ویژه در بخش ریاست جمهوری در کشور نیاز به اصلاح و بازنگری دارد، تصریح کرد: باید شرایط ثبت نام به گونه ای باشد که هرکسی نتواند ثبت نام کند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با یادآوری اینکه در انتخابات سال گذشته مجلس شورای اسلامی در هرمزگان تعدادی افراد برای نامزدی ثبت‌نام کردند که به دلیل محکومیت‌ها و جرائم رد صلاحیت شدند، خاطرنشان کرد: برخی از رد صلاحیت شده‌ها جرائمی نظیرکلا‌هبرداری، شرب خمر و … در پرونده داشتند که همگی رد صلاحیت شدند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید