خبر فوری

تحصیل ۲۶ درصد دانش آموزان متوسطه قشم در هنرستان ها

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، بهرام پوراشرف ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران تعداد هنرستان های آموزش و پرورش قشم را هفت هنرستان عنوان کرد و افزود: ۸۹۰ هنرجو در در این هفت هنرستان فنی و حرفه ای و همچنین کار و دانش مشغول به فراگیری علم هستند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۰۰ دانش آموز در هنرستان های فنی و حرفه ای و بالغ بر ۶۸۵ هنرجو در هنرستان های کار و دانش جزیره در رشته های مختلف به تحصیل خود را ادامه می دهند.

پوراشرف جایگاه هنرستان ها در جامعه آینده بسیار پررنگ دانست و اظهار داشت: مرتبط کردن آموزش و تربیت نیرو با نیاز کار و اشتغال، یکی از وظایف اساسی هنرستانهای فنی و حرفه ای و کاردانش است .از طرفی هنرستانها چگونگی تبدیل علم و آموزش های تئوری به ثروت و درآمد را به هنرجویان خود آموزش می دهند.

مدیر آموزش و پرورش قشم ادامه داد: فرصت ادامه تحصیل برای دانش آموزانی که در بعضی از دروس پایه ای از جمله ریاضی، شیمی، فیزیک و … ضعیف می باشند، وجود بازار کار مناسب برای دانش آموزان هنرستانی حتی قبل از فارغ التحصیل، تنوع درسی در هنرستانها، یک سال فارغ التحصیلی زودتر دانش آموزان هنرستانی، خودباوری و اعتماد نفس بالا درهنرجویان هنرستان ها، موفقیت بهتر هنرجویان هنرستان ها در صورت عدم قبولی و ورود به دانشگاه ها را می توان از جمله موارد لزوم گسترش هنرستان ها نام برد.

پوراشرف با اذعان اینکه اختصاص نیمی از بودجه آموزش وپرورش به هنرستان ها نشان دهنده اهمیت هنرستان ها در نظام آموزشی کشور را نشان می دهد، بیان داشت: پذیرش و آموزش در هنرستان ها باید متناسب و سنخیت با هرمنطقه، امکانات، ظرفیت و جغرافیایی آن ناحیه داشته باشد تا بتواند به خوبی نیاز های آن جامعه را برطرف سازد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید