خبر فوری
کانون خبرنگاران نبأ: نشست نقد و بررسی کتب دینی با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید ملأ محمدعلی لطفیان سرگزی در شهرستان نیک شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.

نشست نقد و بررسی کتب دینی در نیک شهر برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، نشست نقد و بررسی کتب دینی چهارشنبه 27 بهمن‌ماه با همکاری کانون فرهنگی تبلیغی شهید مبارزه با نفوذ، شهید ملأ محمدعلی لطفیان سرگزی در شهرستان نیک شهر سیستان و بلوچستان برگزار شد.
حجت‌الاسلام احمد لطفیان‌ سرگزی، امام جمعه شهرستان نیک شهر در این نشست با معرفی کتاب: کتاب «اولین‌های دفاع مقدس» به قلم محمد خامه‌یار گفت: این کتاب یک دائرة‌المعارف کامل از اولین‌های دفاع مقدس است که دارای ۱۲ فصل بوده و در هر فصل به موضوعات خاصی چون اولین ابتکار عمل‌ها، اولین شهدا از هر صنفی، اولین تجاوزهای دشمن بعثی، اولین‌های آزادگان، اولین مسائل پزشکی در جنگ و … در دوران هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد و علت تألیف این کتاب عمل به توصیه مقام معظم رهبری کرده است؛ چرا که ایشان فرمودند، خاطرات جنگ گنجینه تمام‌نشدنی برای آیندگان است، از همه نگارندگان حوادث جنگ درخواست می‌کنم از ثبت و ضبط جزئیات این دوران غفلت نکنند.
امام‌جمعه شهرستان نیک‌شهر ادامه داد: مستندسازی تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و آن هم به صورت موجز و خلاصه کاری ارزنده است که باید به‌طور گوناگون ادامه یابد. از اقدام ارزشی نویسنده این کتاب تشکر و قدردانی شده و امیدوارم سایر علاقه‌مندان و دلسوزان این راه پربرکت و نورانی را استمرار بخشند.
لطفیان با معرفی کتاب دیگری از خامه‌یار گفت: کتاب اولین‌ها در زندگی امام خمینی نوشته‌ محمد خامه‌یار با موضوع اولین‌های علمی، اجتماعی، سیاسی، انقلاب و … از سوی انتشارات مؤسسه‌ی پیوند با امام به چاپ رسید، این کتاب از دوازده بخش تشکیل شده است که ابعاد مختلف زندگی امام خمینی از جمله گاه‌شمار زندگی، اولین سخنرانی‌ها، اولین‌های انقلاب، اولین دیدارها، اولین انتساب‌ها و … مشتمل می‌شود.
 وی افزود: در قسمتی از این کتاب آمده است، امام هنگام تدریس درس خارج بر روی زمین می‌نشستند اما درس ایشان هر روز با استقبال چشم‌گیر فضلای حوزه‌ی علمیه مواجه می‌شد که امام به درخواست شاگردان خود منبر رفتند. مقام معظم رهبری خاطره‌ی اولین روز تدریس امام روی منبر را این‌طور بیان می‌کند. اولین روزی که امام برای درس روی منبر نشستند من در درسشان حاضر بودم. ایشان قبلاً روی زمین می‌نشستند و درس می‌گفتند.
امام جمعه نیک‌شهر با معرفی کتاب دیگر آقای خامه یار گفت: کتاب «راه بی‌پایان» مجموعه خاطرات و گزارش‌ها و روایت‌هایی است که بی‌واسطه و مستقیم از اشغال خرمشهر و آغاز جنگ و اتفاقات و سختی‌ها و فتح خرمشهر توسط رزمندگان و جانبازان قمی بیان شده است. در این گزارش‌ها از رشادت و سلحشوری فرزندان خرمشهر و ایثار و فداکاری فرماندهان داستان‌های دلکش و تأثیرگذاری نقل شده و صحنه‌های سخت و دهشتناک جنگ و عملیات‌های مختلف به زبانی روایی داستانی تصویر شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید