هوای مشهد آلوده است/وضعیت هشدارکیفیت هوای شهر با شاخص۱۳۹ پی.اس.آی

حمید صالحی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: کیفیت هوای مشهد در روز پنجشنبه با توجه به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از ات ارسالی از  ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای مستقر در سطح شهر در وضعیت هشدار قرار دارد.

وی با بیان اینکه تجزیه و تحلیل اطلاعات ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت هفت امروز صبح بیانگر بالا بودن غلظت آلاینده های هوا به خصوص دیروز عصر و شب گذشته است، ادامه داد: به همین دلیل میانگین شاخص کلی کیفیت هوای این شهر از مجموع ۲۰ ایستگاه‌ سنجش کیفیت هوا در مناطق مختلف شهر را به ۱۳۹ پی.اس.آی رسانیده که بالاتر از حد مجاز بوده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به اینکه هشت ایستگاه در وضعیت آلوده قرار دارند، افزود: ایستگاه های خیام جنوبی با ۱۷۳، تقی آباد با ۱۵۷، رسالت با ۱۵۴پی.اس.آی آلوده‌ترین ایستگاه‌های مستقر در مشهد بوده که برای تمامی گروه‌ها در وضعیت هشدار قرار دارند.

وی در ادامه بابیان اینکه مقایسه غلظت آلاینده ها حاکی از آنست که بر غلظت تمامی آلاینده های هوا نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است، گفت: همچنین     ایستگاه های سجاد با ۱۴۰، لشگر با۱۳۱، صدف با ۱۲۸،حرم مطهر با ۱۲۴،  ماشین ابزار با۱۲۰ پی.اس.آی از دیگر ایستگاه‌های ناسالم امروز برای گروه‌های حساس هستند.

صالحی تاکید کرد: در این شرایط بیماران قلبی و تنفسی، کودکان، زنان باردار و سایر گروه های آسیب پذیر تا حد امکان از منزل خارج نشوند یا از حضور در مناطق پر رفت و آمد و هسته مرکزی شهر و مناطق آلوده خودداری کرده و عموم مردم نیز از فعالیت های ورزشی در فضای باز بپرهیزند.

وی عنوان کرد: با توجه به بارندگی ساعات اخیر و روند رو به کاهش غلظت آلاینده ها انتظار می رود در ساعت آینده شاخص کیفیت هوا به سطح مجاز نزدیک شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید