خبر فوری

مدیران شهری مشهد باید به فکر رفع نواقص ایمنی در ساختمان ها باشند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، غلامحسین صاحبی صبح سه شنبه در نطق پیش از دستور نشست علنی شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به حادثه پلاسکو اظهار کرد: تخریب ساختمان پلاسکوی تهران زنگ خطری برای تمامی کلانشهرها بود که به این مساله توجه کنند و مسائل ایمنی را جدی بگیرند.

وی با تاکید بری اینکه بخش عمده ای از ساختمان های مشهد نیز تاییدیه ایمنی ندارند،‌ ادامه داد: بنابراین مدیران شهری باید به فکر رفع نواقص ایمنی در این زمینه باشند و دستگاه قضا پای کار باشد تا از بروز تخلفات جلوگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر مشهد افزود: در حال حاضر در این شهر بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه متعلق به دستگاه های دولتی، سازمان ها و نهادهای مختلف و پروژه های مشارکتی شهرداری هستند که متاسفانه تاییدیه ایمنی آتش نشانی را ندارند. 

وی با اشاره به اینکه چهار ایستگاه آتش نشانی در مشهد به بخش خصوصی واگذار شده، تاکید کرد: باید مشکلات نیروی انسانی آن ها حل شود و دغدغه های شغلی آتش نشانان به حداقل برسد.

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به قراردادهای شرکتی که تبدیل به معضلی برای نیروی کار شده اند، گفت: باید این مشکلات در حوزه های حساس نظیر آتش نشانی برطرف شود.

دستگاه های نظارتی مشهد در بخش مرکزی به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده اند

وی در ادامه به اولین دستورات شورای چهارم در خصوص بررسی و ساماندهی کشف رود اشاره کرد و افزود: شهرداری و شورای شهر در دوره فعلی به موضوع پاکسازی و آزادسازی حریم و بستر کشف رود در محدود شهر ورود کرد.

صاحبی ادامه داد: در این راستا از سه سال گذشته عملیات اجرایی و بهسازی کانال کشف رود به طول حدود ۲۰ کیلومتر از مسیر ۴۰ کیلومتری کشف رود که در محدوده شهر وجود دارد آغاز شد و تاکنون ۱۷ کیلومتر از بستر و حریم کشف رود پاکسازی شده است.

وی با  بیان اینکه در حال حاضر یکصد هکتار از حریم و بستر کشف رود در بافت مسکونی شهر درختکاری شده و ۹۰ هکتار نیز آماده درختکاری است، تصریح کرد: در این محدوده هیچ کشت و کاری انجام نمی شود و باید روند ساماندهی کشف رود در خارج از محدوده شهر نیز توسط دستگاه های مرتبط پیگیری شود.

رئیس کمیسیون خدمات و محیط زیست شورای شهر مشهد به بیان دغدغه های موجود در کشت و کار روستاهای بخش مرکزی شهرستان مشهد پرداخت و عنوان کرد: متاسفانه دستگاه های نظارتی مختلف در این بخش به وظیفه خود به خوبی عمل نکرده اند.

وی ادامه داد: شرکت آب منطقه ای فاضلاب خام و تصفیه نشده کشف رود را برای آبیاری اراضی به کشاورزان می فروشد که سبب بروز  معضلاتی شده است.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید