خبر فوری

«ولایت‌فقیه» بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب است/ ۲۶۹ پروژه آغاز می‌شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند صبح امروز در دیدار مدیران دستگاه های اجرایی با نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت فرارسیدن ایام الله دهه فجر با اشاره به اینکه از همه حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و دغدغه های ایشان در حوزه های اقتصادی و اجتماعی تشکر می کنم، اظهار داشت: آیت الله میرعمادی محور اتحاد و وحدت در استان هستند.

اصل ولایت فقیه بزرگترین دستاورد انقلاب است

وی با بیان اینکه هر ساله مردم یاد و خاطره انقلاب را به خوبی زنده نگه می دارند، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند که انقلاب اسلامی ایران یک پدیده بی نظیر است.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه رفتار و حرکت انقلاب اسلامی ایران حقیقتا یک پدیده بی نظیر در جهان است، افزود: اصل ولایت فقیه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران است.

بازوند با اشاره به اینکه حضور مردم در صحنه راهپیمایی ۲۲ بهمن نسبت به گذشته همواره بیشتر شده است و انقلاب نیز به آراء مردم ارج می نهد و توجه می کند، گفت: مسئله حمایت از محرومین و مستضعفان که شعار امام راحل بود نیز در سیاست های ابلاغی رهبر فرزانه انقلاب همواه مورد توجه است.

وی با بیان اینکه علی رغم کمبود اعتبارها امسال هزار و ۹۹۴ پروژه با اعتبار بیش از دو هزار و ۸۹ میلیارد تومان در لرستان در ایام دهه فجر بهره برداری می شود، تصریح کرد: همچنین در ایام دهه فجر عملیات اجرایی ۲۶۹ پروژه آغاز می شود.

۲ هزار مگاوات نیروگاه برق در لرستان احداث می شود

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه لرستان همچنان از کمبود زیرساخت ها رنج می برد، افزود: برای احداث کارخانه لاستیک سازی یکی از نگرانی های ما بحث تامین برق بود که خوشبختانه با کلنگ زنی یک نیروگاه هزار مگاواتی در خرم آباد مشکل تامین برق آن حل می شود.

بازوند با اشاره به اینکه دو هزار مگاوات نیروگاه تولید برق در لرستان احداث می شود که هزارمگاوات آن با سرمایه گذاری دولت در خرم آباد، ۵۰۰ مگاوات در بروجرد و ۵۰۰ مگاوات با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان اجرایی می شود، اظهار داشت: در قانون پیش بینی شده بود که ۲ درصد از درآمدهای عمومی دولت را به استان های کمتر توسعه یافته بدهند و از همین محل در سال ۹۰ اعتبار ۱۰۰ میلیاردی به لرستان داده شد.

وی با بیان اینکه از این محل در سال ۹۲ مبلغ ۴۹ میلیارد تومان و در سال ۹۳ مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان به لرستان تخصیص یافت، تصریح کرد: در سال ۹۴ این قانون تغییر یافت و ۳ درصد از درآمدهای عمومی دولت به استان های توسعه یافته تخصیص یافت که در لرستان در سال ۹۴ مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان، در سال ۹۵ مبلغ ۴۰۶ میلیارد تومان و در سال ۹۶ مبلغ ۴۲۴ میلیارد تومان از این محل اختصاص یافت.

۹۵۷ روستا گازرسانی شد

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه هیچ ردیف بودجه ای نبوده که لرستان از آن حذف شده باشد، افزود: دولت امسال ۵ استان مرزی را برای دریافت اعتبارات زیرساخت در ردیف بودجه آورده است که بعدا استان کرمان نیز به آنها اضافه شد و احتمالا این موضوع در مجلس شورای اسلامی دچار اصلاحاتی می شود.

بازوند با اشاره به اینکه فردا با حضور مدیرعامل شرکت گاز کشور پروژه های گاز رسانی به ۱۵۰ روستا در لرستان بهره برداری می شود، گفت: از سال ۹۲ تا کنون ۹۵۷ روستا در لرستان گاز رسانی شده اند.

اجرای ۶۶۶ پروژه اقتصاد مقاومتی در لرستان

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه اقتصاد مقاومتی باید تعداد روستاهای گاز رسانی شده استان تا خردادماه سال ۹۶ به هزار روستا برسد.

استاندار لرستان با بیان اینکه  برای دو سال در لرستان یک سند اقتصاد مقاومتی تدوین شده که سال اول آن تا خردادماه ۹۶ و سال دوم آن تا خردادماه ۹۷ خواهد بود، ادامه داد: در این برنامه ۶۶۶ پروژه با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان تعریف شده است.

بازوند با تاکید بر اینکه تاکنون در این برنامه ۱۲۷ پروژه با اعتبار ۴ هزار میلیارد تومان و اشتغال ۴ هزار و ۲۰۰ نفر محقق شده است، افزود: بر اساس برنامه کارگروه اشتغال باید در سال ۹۵ تعداد ۲۵ هزار و ۶۸۱ شغل در لرستان ایجاد شود که در ۱۰ ماه اول سالجاری ۱۰ هزار و ۳۶۲ شغل را ایجاد کرده ایم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید