کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی در اردبیل

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدرضا شمس صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار کرد: اقدام به گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری اردبیل در راستای کاهش آلاینده‌های زیست‌ محیطی از جمله این گام‌های موثر است.

وی افزود: عملیات گازرسانی به کارخانه آسفالت شهرداری از اوایل سال 95 سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و تاکیدات شهردار‌ اردبیل و با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش آلایندگی زیست محیطی با برآورد 5 میلیارد ریال آغاز و با پیشرفت مناسب در حال اجراست.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اردبیل بیان کرد: کارهای در حال انجام شامل احداث ایستگاه TBS و نصب کابینت 4000 متری آن و همچنین لوله‌گذاری پلی اتیلن به طول بیش از 900 متر، علمک‌گذاری به تعداد 9 عدد، گاز سوز کردن مشعل 160 تنی و خرید مشعل‌های 80 و 120 تنی به همراه 6 عدد مشعل مخزن‌های قیر است.

شمس ادامه داد: با اتمام پروژه تمامی ساختمان‌های موجود و سه کارخانه آسفالت از گاز بهره‌مند شده و با عنایت به اینکه سوخت متداول کارخانه‌های آسفالت از نوع فسیلی (گازوئیل و مازوت) بوده، بنابراین با کاهش محسوس آلایندگی و صرفه‌جویی در هزینه سوخت را خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین به لحاظ اینکه پخت آسفالت به دو روش مستقیم (پایش سوخت روی مواد خام آسفالت و احتراق) انجام می‌گیرد با استفاده از گاز طبیعی و تامین هوای کافی در درایر شاهد احتراق کامل خواهیم بود که باعث افزایش کیفیت آسفالت خواهد شد و این پروژه با نظارت سر ناظر و مدیر پروژه‌های تاسیسات مکانیکی این حوزه در حال اجرا است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید