گروه سیاست و اقتصاد: امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه اولین مانع در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فساد اداری است، گفت: بدعهدی آمریکایی‌ها در برجام برای همه آشکار شده است.

مانع تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، فساد اداری است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه ایلام اظهار کرد: اولین مناسبت، هفتمین روز شهادت حماسه‌سازان آتش‌نشان ساختمان پلاسکو است که برای ملت ایران حادثه ناگواری بود.
وی با بیان اینکه این شهدای عزیز، فداکاری و ایثارگری را که ما در دوران دفاع مقدس از سوی رزمندگان دیده بودیم را برای نجات جان مردم احیاء کردند و خودشان را به آتش زدند، افزود: ایثارگری و رشادت این مردان تاریخ‌ساز قابل تقدیر است و برای همیشه ماندگار خواهد بود که ما برای این شهیدان علو درجات و همجواری با سیدالشهدا (ع) را خواهانیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام با اشاره به اینکه حادثه ساختمان پلاسکو هشداری جدی برای سازمان نظام مهندسی و سایر دستگاه‌های متولی است، اضافه کرد: این سازمان‌ها باید دقت کنند که این حوادث تکرار نشوند چرا که اگر عوامل مهم پیشگیری از این حوادث، رعایت نشود تکرار چنین اتفاقاتی فراوان است.
لطفی ادامه داد: مهم‌ترین مسئله که ما در این روزها با آن مواجه هستیم بحث برجام است و بنا به اذعان مسئولان کشور و تیم مذاکره کننده، بدعهدی و پیمان شکنی‌های آمریکا در این موضوع برای همگان آشکار شده ولی برای مقابله به مثل هیچ حرفی در عرصه میدان از سوی مسئولان ما شنیده نمی‌شود.
وی با تاکید بر اینکه بدعهدی آمریکایی‌ها برای همه آشکار شده است، عنوان کرد: ما به تعهدات خود در برجام عمل کرده و همه اذعان دارند که ایران به خوبی به همه مسایل پایبند بوده اما نسبت به طرف مقابل که عهدشکنی کرده هیچ گونه انعطافی نشان نمی‌دهد.
امام‌جمعه ایلام با بیان اینکه غرب همیشه ایران را متهم کرده و همان حرف‌های همیشگی را بیان می‌کند که همه به دروغ بودن حرف آمریکایی‌ها اذعان دارند، تصریح کرد: ما باید در این مسئله، انقلابی عمل کرده و موضع گیری قاطع داشته باشیم چرا که گاه چنین حرکتی انجام داده‌ایم با عقب‌نشینی آمریکا روبرو شده‌ایم.
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها باید بدانند که برجام یک سند بین‌المللی است، اظهار کرد: برجام به قوت خود باقی می‌ماند و آنها باید به تعهدات خود عمل کنند چون نمی‌شود این مسئله یک تعهد یک جانبه باشد.
وی اضافه کرد: در آستانه سی و هشتمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران آن هستیم و از همه مهم‌تر اینکه امروز ایران اسلامی در اوج نبوغ عملی و نظامی است که به بنا به اعلام نهادهای بین‌المللی ایران ششمین قدرت جهانی است اما چالش‌هایی مانند فقر، فساد اداری و تبعیض وجود دارد که متاسفانه در همه دولت‌ها نیز دیده شده‌اند که دریافت حقوق‌های نجومی، غارت بیت‌المال و .. نمونه‌ای از آنهاست.
لطفی با اعلام اینکه فقر یک چالش بزرگ است که نباید در کشور ما وجود داشته باشد، گفت: در کشور ما با این امکانات و صادرات غیرنفتی که معادل درآمدهای نفتی ماست باید از وابستگی به نفت خارج شویم که توجه به فرامین مقام معظم رهبری و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از بحران‌ها و مشکلات اقتصادی است.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام در پایان تصریح کرد: اولین مانع در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فساد اداری است که مسئولین مبارزه به این فساد را باید از خود شروع کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید