خبر فوری

تورهای تهرانگردی در دهه فجر/ خاطرات انقلابی پایتخت مرور می‌شود

فرزاد هوشیار پارسیان رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با اشاره به نزدیک شدن ایام  ۲۲ بهمن بر اهمیت روایتگری اتفاقات  انقلاب اسلامی تاکید کرد و به خبرنگار مهر گفت: انقلاب اسلامی مبدا تمام تحولات سیاسی، اقتصادی، علمی و… برای کشورمان بود و موجب ارتقا جایگاه ایران و اسلام در سطح منطقه و جهان شد. یادآوری و تجدید عهد و پیمان دوران انقلاب اسلامی نه تنها وظیفه بلکه دینی بزرگ از شهدا بر گردن ماست.

وی ادامه داد: به همین منظور ستاد گردشگری شهرداری تهران در نظر دارد تورهای نیم روزه ویژه‌ای را با عنوان تورهای تهرانگردی فجر انقلاب اسلامی ویژه عموم شهروندان، دانش آموزان و دانشجویان برگزار کند. این تورها از روز ۱۲ بهمن ماه همزمان با آغاز دهه فجر در چهار مسیر فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا ۲۲ بهمن ماه به‌صورت همه روزه ادامه دارد.

هوشیار پارسیان در توضیح مسیرهای این تورها افزود: مسیر شماره یک شامل مدرسه علوی، مدرسه رفاه، موزه شهیدرجایی، میدان بهارستان، موزه مجلس، باغ موزه قصر است و مسیر شماره دو شامل مزار شهدای انقلاب، جایگاه جلوس امام(ره)، مزار شهدای هفت تیر، حرم امام خمینی(ره) است و مسیر شماره سه نیز شامل جماران، باغ موزه قصر، لانه جاسوسی، مسیر شماره چهار موزه عبرت، موزه علوم و فناوری می‌شود.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران ویژگی اصلی این تورها را راویان و راهنمایان تخصصی دانست که ضمن اشراف بر تمامی اماکن گردشگری و تاریخی مسیرها بر وقایع انقلاب و اتفاقات آن دوران تسلط دارند و علاقه مندان به این تورها می توانند تجریه متفاوتی را از تهرانگردی انقلاب اسلامی تجربه کنند.

وی افزود: این تورها از ساعت ۹ صبح آغاز شده و در ساعت ۱۳ به پایان می رسد و دارای امکاناتی همچون اتوبوس گردشگری، پذیرایی میان وعده، راهنمای تخصصی، بیمه و ورودیه‌ها است. بنابراین شرکت کنندگان در کوتاه ترین زمان می‌توانند با بهترین کیفیت، گذری بر انقلاب اسلامی داشته باشند.

به گفته پارسیان، نحوه  کسب اطلاعات بیشتر و خرید این تورها همچون تورهای دیگر ستاد گردشگری شهرداری تهران از طریق سامانه تلفنی ۱۳۷، کانون های گردشگری سرای محلات ۳۵۴ گانه شهر تهران، کانترهای گردشگری سطح شهر و سایت www.visit.tehran.ir است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید