خبر فوری

دریادار تنگسیری: شهامت رزمندگان یمنی نشانه مردانگی آنان است

هرمزبان – فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: این نوعی «مردانگی» است که رزمندگان یمنی انجام دادند و نشان دادند که تاب‌آوری ندارند تا شاهد شهادت خانواده های مسلمان در غزه باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه امروز در گفت وگو با برنامه «من طهران» شبکه خبری العالم همچنین در خصوص عملیاتی شدن شناور شهید ابومهدی المهندس اظهار داشت: شناور شهید ابومهدی المهندس حامل پیام صلح و دوستی برای کشورهای مسلمان در منطقه خلیج فارس می باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای بیگانه بخواهند در این منطقه ای که همگان از آن عبور می کنند حضور پیدا کنند، شناور شهید ابومهدی صادرکننده پیام صلح و دوستی برای آنها است اما اگر بدخواهان بخواهند مشکلی ایجاد کنند، این شناور، حامل پیام «آمادگی» در مقابل دشمنان است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: با تولید و الحاق شناور شهید ابومهدی المهندس و سایر شناورهای موشک انداز و همچنین مانورهایی که در منطقه برگزار می شود درصدد هستیم تا امنیت را در تنگه هرمز برقرار نماییم.

وی با تاکید بر این که امنیت تنگه هرمز به واسطه کشورهای منطقه تامین می شود، افزود: امنیت و ثبات کامل در منطقه تنگه هرمز برقرار است و بیگانگان نقشی در برقراری امنیت در این منطقه حساس ندارند لذا حضور این نیروها معنا و مفهومی ندارد.

مقابله ایران با کشوری که مبادرت به دزدی دریایی کرده بود

سردار تنگسیری با اشاره به عملیات های دریایی که در منطقه تنگه هرمز در راستای برقراری امنیت صورت می گیرد، گفت: کشوری که مبادرت به دزدی دریایی و سرقت نفت جمهوری اسلامی ایران کرده و درعین حال بخواهد شناورش با امنیت کامل از این منطقه عبور کند این موضوع غیر منطقی است و ما به حکم قانون و دادگاه عمل کرده و مقابله به‌مثل می کنیم و لذا غیر از این مواردی که اشاره شد مشکلی خاصی را در این منطقه حساس نداریم.

وی تاکید کرد: ما از آمادگی کامل برخوداریم و دائما باید آماده باشیم، در همین زمینه رزمایش هایی که در منطقه برگزار می کنیم نشان دهنده آمادگی ما است.

 یمن کشوری مستقل است و از کسی فرمان نمی گیرد

سردار تنگسیری در باره جنگ غزه نیز خاطرنشان کرد، جنگی ناحق و کودک کشی در غزه اتفاق افتاده است، به دنبال تعدی رژیم صهیونیستی به مسلمانان غزه، یمنی های قهرمان در حمایت از فلسطینیان اعلام کردند که کشورها مجاز هستند از تنگه باب المندب عبور کنند اما کشتی هایی که مقصدشان رژیم صهیونیستی است یا شناورهایی که متعلق به رژیم اشغالگر است نمی توانند از این تنگه عبور کنند تا موقعی که آتش بس در نوار غزه برقرار و کشتار فلسطینیان متوقف شود و این نوعی «مردانگی» است که رزمندگان یمنی انجام دادند و نشان دادند که تاب‌آوری ندارند تا شاهد شهادت خانواده های مسلمان در غزه باشند.

وی گفت: عملیات دریایی یمن در تنگه باب المندب و اجتناب از تردد کشتی های متعلق به رژیم صهیونیستی و یا شناورهایی که مقصدشان به سوی رژیم اشغالگر باشد در راستای حمایت از مسلمانان است.

سردار تنگسیری خاطرنشان کرد، دنیا بویژه غربی ها و آمریکا و کسانی که به ناحق از خونریزی صهیونیست ها حمایت می کنند باید دیدگاه شان را نسبت به این موضوع تغییر دهند.

وی گفت: یمن، کشوری مستقل است که از ارتشی قوی برخوردار است و یک رهبر قوی نیز دارد که به‌طور مستقل عمل می کند و از هیچ طرفی فرمان نمی گیرد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه ادامه درباره خلیج فارس نیز افزود: منطقه خلیج فارس متعلق به کشورهای منطقه است. کشورهای دنیا هم می توانند از این منطقه استفاده کنند همانطور که سال های سال از این منطقه استفاده کرده اند اما حضور نظامی بیگانگان معنا و مفهوم مناسبی هم برای مردم منطقه و هم امنیت منطقه ندارد حضور بیگانگان در منطقه مخل امنیت است.

وی تصریح کرد: ایران با ساحل طولانی 1375 کیلومتری در خلیج فارس بیشترین ساحل را دارد آبراه های ورودی و خروجی از سواحل ایران عبور می کند و دائما امنیت این آبراه ها را برقرار کرده ایم و برقرار می کنیم.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری فارس

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید