خبر فوری

جزییات مصوبات سفر وزیر کشور به جزایر خلیج فارس از زبان عبدالرسول دریایی

هرمزبان – عبدالرسول دریایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، از اجرایی شدن ۷ مصوبه از مصوبات سفر وزیر کشور به هرمزگان در حوزه جزایر خلیج فارس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالرسول دریایی مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان در ارائه گزارشی در رابطه با مصوبات سفر اخیر وزیر کشور به استان هرمزگان، اظهارداشت: با توجه به تاکیداتی مقام معظم رهبری در حوزه جزایر دارند دولت سیزدهم رسیدگی ویژه به جزایر را در دستور کار قرار داده و در حوزه‌های ترابری دریایی و هوایی، آب و فاضلاب، برق، مسکن و عمران، خدمات شهری، بهداشت و درمان، بنادر و شیلات، ورزش، فرهنگ و آموزش حدود ۱۱۵ پروژه به ارزش ۲۳۵۵ میلیارد تومان اجرا و به بهره برداری رسیده است.

35 مصوبه درباره جزایر

وی با بیان اینکه سفر اخیر وزیر کشور به هرمزگان دارای ۳۵ مصوبه در رابطه با جزایر بود، گفت: مصوبات در حوزه‌های وزارت کشور،  ستادکل نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ورزش و جوانان، وزارت بهداشت و درمان، وزارت جهادکشاورزی، وزارت نفت، وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت آموزش و پرورش بوده است.

اجرای 7 مصوبه در 20 روز

دریایی عنوان‌کرد: از میان ۳۵ مصوبه سفر وزیر کشور، ۷ مصوبه در کمتر از ۲۰ روز اجرایی شد و بر همین اساس دستگاه سونوگرافی و رادیولوژی برای جزیره بوموسی با تخصیص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تامین شد.

تحویل دو دستگاه ون به شهرداری بوموسی

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، تاکید کرد: در قالب مصوبات سفر وزیرکشور به استان و جزایر، دو دستگاه ون برای استفاده شهرداری بوموسی به ارزش ۴ میلیارد تومان خریداری و تحویل شد.

دستور جذب 100 جوان در فلات قاره سیری

وی ابرازداشت: با پیگیری وزیر کشور و تماس تلفنی با وزیر نفت مقدمات پذیرش ۱۰۰ نفر از جوانان تحصیلکرده جزیره بوموسی در شرکت فلات قاره سیری فراهم و ابلاغ شده و وزارت اموزش و پرورش و سازمان اداری استخدامی کشور نیز با جذب ۵۰ معلم خاص جزایر سه گانه موافقت کردند.

4 میلیارد تومان برای پلاژ ساحلی بوموسی

دریایی تاکید‌کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی جزیره بوموسی ۱۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و تجهیز استخر شنا، سالن ورزش بانوان و بهسازی زمین فوتبال جزیره تخصیص پیدا کرده است و در حوزه گردشگری نیز ۴ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌های گردشکری، پلاژ ساحلی بوموسی تخصیص پیدا کرد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور توسعه جزایر استانداری هرمزگان، خاطرنشان‌کرد: بقیه مصوبات نیز در جهت آبادانی، تثبیت جمعیت و بهبود کیفیت زیست جزایر در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید