خبر فوری

حمله به یمن، میخ دیگری بر تابوت انتخاباتی بایدن

هرمزبان –رئیس‌جمهور آمریکا با حمایت خود از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و همچنین حمله به یمن، چهره‌ای از خود نشان داده که مسلمانان آمریکا به‌هیچ‌وجه آن را گزینه مطلوب خود در انتخابات آتی نمی‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، پایگاه خبری «نیوزویک» گزارش داد «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل حمایت‌های تمام‌عیار خود از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه و همچنین حمله به یمن، محبوبیت خود را در میان مسلمانان و اعراب آمریکا از دست داده است.

«ادوارد احمد میچل» معاون شورای روابط آمریکایی-اسلامی به نشریه نیوزویک گفت که این شورا عمیقاً از حملات غیرقانونی ایالات متحده به یمن نگران است.

به گفته میچل، بایدن به جای آنکه به ریشه حملات یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ بپردازد، اوضاع را با بمباران یمن آن هم بدون موافقت کنگره آمریکا، تشدید کرده است؛ حال‌آنکه اگر نسل‌کشی غزه به پایان برسد، اوضاع در منطقه نیز آرام‌تر خواهد شد.

میچل ادامه داد: از نظر ما، این حمله بدون تایید کنگره غیرقانونی و خطرناک بوده و در نهایت به صلح ختم نمی‌شود، بلکه خطر وقوع جنگ را افزایش می‌دهد.

آمریکا و انگلیس در چند روز گذشته، چند حمله هوایی به مواضع ارتش یمن در خاک این کشور ترتیب دادند؛ حملاتی که به ادعای این ۲ کشور عضو ناتو، در پاسخ به حملات یمن به کشتی‌ها در دریای سرخ بوده است.

در پی تشدید تنش‌ها در غزه، نیروهای مسلح یمن اعلام کردند که تا زمان توقف تجاوز رژیم صهیونیستی علیه غزه، به هیچ‌یک از کشتی‌هایی که به هر نحو به این رژیم وابسته هستند، اجازه تردد در دریای سرخ را نخواهند داد. ارتش یمن اعلام کرد که تا وقتی رژیم صهیونیستی به جنایات خود در غزه ادامه می‌دهد، کشتی‌های مرتبط با این رژیم برای نیروهای مسلح یمن اهداف مشروع خواهند بود.

به گزارش نیوزویک، ائتلافی از مسلمانان آمریکا در ایالت‌هایی که در نتیجه انتخابات تاثیر زیادی دارند، در انتقاد از این اقدامات دولت بایدن تا آنجا پیش رفته‌اند که کارزار «بایدن را رها کن» (#AbandonBiden) را به راه انداخته‌اند.

یکی از مدیران منطقه‌ای شورای روابط آمریکایی-اسلامی به نیوزویک گفت: اکثریت قابل‌توجهی از مسلمانان (آمریکا) در مساجد و محافل به ما گفته‌اند نمی‌توانند در انتخابات آتی به بایدن رای بدهند.

«حسن عبدالسلام» پزشکی که به این کارزار پیوسته، به نیوزویک گفت: وضعیت یمن نشان داد که این کارزار در پیش‌بینی فاجعه‌ ریاست‌جمهوری بایدن در غزه درست عمل کرده است. دولت آمریکا نباید تا این حد بی‌پروا اعمال زور کند. فلسطین مهم‌ترین مسئله سیاست خارجه برای مسلمانان آمریکا و مسلمانان جهان است. دیگر امکان ندارد مسلمانان و اعراب آمریکایی به بایدن رای دهند.

ادوارد احمد میچل گفت: فکر می‌کنم نسل‌کشی غزه بر گرایش‌ها و تصمیمات سیاسی مسلمانان آمریکا در انتخابات آتی و بعد از آن تاثیر زیادی داشته باشد.

نظرسنجی‌ها نیز نشان می‌دهد که کارزار انتخاباتی بایدن با یک مشکل بزرگ روبرو است، زیرا مسلمانان نسبت به او ابراز نارضایتی کرده‌اند.

موسسه «امگیج» با استناد به نتایج یک نظرسنجی در اوایل نوامبر اعلام کرد که ۵.۲ درصد از مسلمانان آمریکا اعلام کردند که در ۲۰۲۴ به بایدن رای خواهند داد. این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی مشابه، در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ۸۶ درصد از مسلمانان این کشور به جو بایدن رای دادند.

بایدن دستور حمله به یمن را با این توجیه صادر کرد که انصارالله کشتی‌رانی تجاری در دریای سرخ را مختل کرده است.

میچل در این باره گفت: بسیاری از ما نگران هستیم که چرا دولت‌مان برای حفاظت از کشتی‌رانی تجاری سریع عمل می‌کند، اما برای حفاظت از کودکان بی‌گناهی که در غزه کشته می‌شوند، چنین سرعتی به خرج نمی‌دهد!

بسیاری از گروه‌ها و چهره‌های مسلمان در آمریکا در گفت‌وگو با نیوزویک گفتند که در انتخابات آتی به بایدن رای نخواهند داد و حتی احتمال دارد اساساً در انتخابات شرکت نکنند؛ زیرا رقیب احمالی بایدن، یعنی «دونالد ترامپ» نیز از قبل نژادپرستی خود را نشان داده و برای مسلمانان آمریکا گزینه مطلوبی نیست.

انتهای پیام

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید