خبر فوری

جزایر کشور ثروت و ظرفیتی در جهت توسعه گردشگری و اقتصاد دریامحور هستند

هرمزبان –جلسه بررسی راهکارهای توسعه و عمران جزایر کشور به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از ایسنا، محمد مخبر در این جلسه با بیان این‌که «دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای نسبت به توسعه و عمران جزایر ایران دارد»، گفت: جزایر جمهوری اسلامی در حقیقت ثروت و ظرفیتی بزرگ در جهت توسعه گردشگری، بهره برداری از سواحل و توسعه اقتصاد دریامحور هستند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر «رویکرد و نگاه جامع الاطراف برای توسعه جزایر کشور و تسریع در نهایی شدن سند توسعه جزایر ایرانی»، تصریح کرد: مصوبات مربوط به توسعه و عمران جزایر که در جلسات هیات دولت و سایر کارگروه های مربوطه به تصویب رسیده‌اند باید به طور جدی و در اسرع وقت در دستور کار قرار گیرند.

در این جلسه که وزرای کشور، امور خارجه، راه و شهرسازی، معاون اجرایی رییس‌جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه و معاونین سایر دستگاه‌های ذیربط نیز حضور داشتند، راهکارهای توسعه، پیشرفت و عمران جزایر کشور مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

احداث و تکمیل پروژه‌های مسکونی و مراکز درمانی، توسعه حمل و نقل عمومی در جزایر، تکمیل پروژه‌های زیرساختی و زیربنایی، اجرای طرح ها و پروژه های نیمه تمام با اولویت اشتغالزایی، توسعه بنادر و تاسیسات بندری، اجرا و تکمیل طرح های گردشگری و ایجاد مجتمع های فرهنگی، ایجاد فرصت‌های شغلی با محوریت آبزی پروری، ساخت قایق های سبک و تولید و تراش سنگهای زینتی از جمله موضوعاتی بود که در این جلسه مورد تاکید قرار گرفت و مقرر شد دستگاههای اجرایی مربوطه این برنامه ها را با جدیت پیگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید