خبر فوری

عطاالله معروفخانی: ارائه آخرین دستاوردهای بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در کنفرانس فولادسازی

هرمزبان – مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اختتامیه پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران گفت: آخرین دستاوردهای بومی‌سازی و توسعه تکنولوژی در فولادسازی در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از سوی دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و صنعتگران ارائه می‌شود و از فعالان صنعت فولاد برای حضور در این کنفرانس دعوت می‌کنم.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در برج میلاد تهران با حضور شرکت‌های فعال در زنجیره صنعت فولاد کشور برگزار شد. در اختتامیه این جشنواره  عطاالله معروفخانی با اشاره به اینکه ایران به لحاظ منابع معدنی، انرژی و … از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است، بیان کرد: رویکرد بومی‌سازی، بخش عمده‌ای از نیازهای فناورانه صنایع فولادی را پوشش داده است. در اولین جشنواره ملی فولاد کمتر از ۱۰ درصد قطعات مورد نیاز صنعت فولاد داخلی بود اما اکنون در پنجمین جشنواره نزدیک به ۸۵ درصد قطعات تولید داخل است؛ بنابراین اگر از جوانان حمایت شود و به خودباوری برسیم، این میزان ۱۰۰ درصد خواهد شد.

وی افزود: نمونه این امر فولاد هرمزگان است که امروز دو پروژه مگامدول یک میلیون و  ۷۰۰ هزار تنی را بومی‌سازی کرده و این پروژه‌ها بیش از ۳۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند. همچنین بیش از ۱۰ طرح که توسط کشورهای خارجی شروع شده بود و  به دلیل تحریم‌ها نیمه کاره رها شد که با استفاده از توان داخلی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: یکی از رویکردهای فولاد هرمزگان حرکت به سمت فولاد سبز بوده و برنامه‌ریزی‌هایی در این رابطه صورت دادیم. قصد داریم به عنوان نخستین شرکت ایرانی، با به کارگیری هیدروژن مازاد شرکت نفت ستاره در خط تولید، انتشار کربن خود را کاهش دهیم.

معروفخانی در پایان عنوان کرد: حوزه توسعه تکنولوژی و دانش فنی، در تاریخ ۳ و ۴ بهمن‌ماه کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در بندرعباس با ارائه آخرین دستاوردها در حوزه نوآوری و تکنولوژی برگزار می‌شود.

منبع: دنیای معدن

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید