خبر فوری

ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست

هرمزبان –معاون وزیر امور خارجه می‌گوید که از ۲۶ مهرماه، مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به‌صورت ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل‌وانتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به و از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه پیدا می‌کند.

علی باقری کنی، معاون وزیر امور خارجه با انتشار پیام‌هایی نوشت: حفظ تحریم‌های علیه ایران که براساس برجام خاتمه یافته‌اند، نقض صریح متن و روح قطعنامه ۲۲۳۱ است.

وی اظهار کرد: از ۲۶ مهرماه، مطابق با قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، همه محدودیت‌هایی که به‌صورت ناعادلانه در مورد فعالیت‌ها و نقل‌وانتقالات مرتبط با موشک‌های بالستیک به و از جمهوری اسلامی ایران وضع شده بود، خاتمه پیدا می‌کند و ایران دیگر موضوع هیچ محدودیتی در چارچوب شورای امنیت نیست.

باقری افزود: از امروز، همه محدودیت‌های تحمیل شده بر افراد و نهاد‌های مندرج در فهرست ۲۲۳۱، از جمله انسداد دارایی‌ها، خاتمه پیدا می‌کند و این فهرست از وبسایت سازمان ملل، حذف خواهد شد؛ همه اقدام‌های محدودکننده و تحریم‌هایی که در سطح ملی یا منطقه‌ای، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ علیه ایران وضع شده بود، باید خاتمه یابد.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد: حفظ این قبیل محدودیت‌ها و یا وضع تحریم‌های جدید در این چارچوب، نقض صریح متن و روح قطعنامه ۲۲۳۱ است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید