خبر فوری

مظاهر انصاری: افراد مسئول در حوادث اخیر صنعت نفت تعلیق و به هیئت‌ رسیدگی به تخلفات معرفی شدند

هرمزبان – مظاهر انصاری مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) وزارت نفت گفت: افراد مسئول در حوادث اخیر صنعت نفت تعلیق و به هیئت‌ رسیدگی به تخلفات معرفی شدند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) وزارت نفت با توجه به حوادث اخیر صنعت نفت و اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه گفت: متأسفانه سال ۱۴۰۲ حوادث تلخ و ناگواری در تأسیسات تابع صنعت نفت رخ داده که با توجه به درگذشت تعدادی از همکاران شریف و زحمتکش و پیامدهای آن درباره رسیدگی و برخورد جدی در این موضوع، دستورات اکیدی از سوی وزیر نفت صادر شده است.

مظاهر انصاری در این‌ باره افزود: با توجه به دستورهای صادره، این موضوع از سوی واحدهای ذی‌ربط از جمله اداره کل، سازمان حراست صنعت نفت، اداره کل بازرسی و رسیدگی به شکایات و هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت در حال پیگیری است.

وی ادامه‌ داد: بخشنامه‌هایی به مدیران شرکت‌های اصلی و فرعی تابع ابلاغ شده است تا اقدام‌های فوری تعیین‌شده برای بررسی رویکردها، رویه‌ها و اصلاحات مورد نیاز اجرایی و عملیاتی تأسیسات، به‌ویژه حین فعالیت‌های پرمخاطره و تعمیرات اساسی را در دستور کار قرار دهند.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت ضمن تأکید بر نقش بسیار مؤثر درس‌آموزی از حوادث در پیشگیری از وقوع حوادث مشابه با اشاره به این نکته که همگی این حوادث حین فعالیت‌های تعمیرات اساسی رخ داده است، اظهار کرد: کارگروه‌های تخصصی با حضور متخصصان حوزه اچ‌اس‌ئی صنعت نفت تشکیل شده و به‌منظور ارتقای سطح ایمنی عملیات تأسیساتی در صنعت نفت دستورعمل‌های اجرایی و کنترلی در حال بررسی و بازبینی است.

انصاری با بیان اینکه عمده حوادث یادشده در برون‌سپاری فعالیت‌های تعمیرات‌ اساسی و در حیطه شرح کار و قرارداد پیمانکاران عملیاتی‌ تعمیراتی بوده است، افزود: بازنگری نظام مدیریت اچ‌اس‌ئی پیمانکاران صنعت نفت با تأکید بر پیمانکاران عملیاتی‌ تعمیراتی نیز در دستور کار قرار گرفته و پیش‌نویس اصلاحی تهیه شده و در حال بررسی و نهایی شدن است.

وی گفت: به‌منظور اعمال موارد انضباطی، کمیته‌های رسیدگی نیز در شرکت‌های تابع تشکیل شده است و با توجه به بررسی‌های نخست انجام‌شده با تعدادی از مسئولان برخورد و از سمت سازمانی تعلیق شدند.

مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست وزارت نفت بیان کرد: پرونده‌هایی در هیئت‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارکنان وزارت نفت تشکیل‌ شده و گروه‌های تحقیق در حال بررسی دقیق و کامل ابعاد مختلف موضوع هستند که پس از طی روال اداری و قانونی نسبت به صدور رأی نهایی از سوی هیئت‌های یادشده اقدام خواهد شد.



انتهای پیام/


منبع: ایلنا

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید