خبر فوری

شهریار رستمی: برگزاری دوره آموزش «ایمنی بنادر ماهیگیری» در شیلات هرمزگان

هرمزبان – شهریار رستمی مدیرکل شیلات استان هرمزگان از برگزاری دوره آموزش تئوری و عملی «ایمنی بنادر ماهیگیری» به میزبانی شیلات هرمزگان، ویژه کارکنان شیلات استان و بهره‌برداران شیلاتی خبر داد.

شهریار رستمی امروز (شنبه، چهارم آذر ماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه هرمزگان اقدامات و برنامه‌های خوبی در حوزه آموزش بهره‌برداران و کارکنان انجام داده است، اظهار کرد: آموزش به‌عنوان یکی از محورهای اصلی توسعه و پیشرفت مطرح است که سازمان شیلات ایران برای این مضوع، برنامه‌ریزی‌های خوبی دارد.

وی آموزش‌های زیرساختی شیلات را متضمن ارتقای شیلات ارزیابی و بیان کرد: دوره‌های آموزشی کارکنان و بهره‌برداران سازمان شیلات ایران با هدف افزایش کارایی شاغلان و بهره‌برداران در سازمان شیلات ایران هر سال پس از انجام مطالعات نیازسنجی در قالب تقویم آموزشی تدوین و اجرا می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت سازمان شیلات ایران از برنامه‌ریزی برای برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان و بهره‌برداران در سطح کارشناسی، مدیریتی و … خبر داد و گفت: فنون و طرح‌های جدید ارتقای بهره‌وری نمی‌تواند بدون پرسنل آموزش‌دیده ایجاد و به کار گرفته شود. نیروی انسانی براساس امکانات، مهارت‌ها، دانش و نگرش خود که از آموزش کسب کرده است، در مراحل مختلف می‌تواند نقش بسزایی در بهبود و افزایش بهره‌وری داشته باشد.

رستمی افزود: آموزش هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری در زمینه تحقق اهداف سازمانی است. یکی از عوامل مهمی که تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر بهره‌وری دارد و می‌تواند نقش موثری در افزایش آن ایفا کند، آموزش است.

ارتقای سطح علمی بهره‌برداران و کارشناسان شیلاتی در دستور کار است

مسعود بارانی، مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با اشاره به اهمیت ترویج و آموزش در تحقق اهداف شیلات، گفت: برگزاری کارگاه در راستای ارتقای سطح علمی بهره‌برداران و کارشناسان شیلاتی همواره یکی از اولویت‌های اصلی شیلات بوده است.

وی افزایش دانش فنی و تجربه از طریق آموزش‌های مستمر را اساس کار هدایت سرمایه‌گذاران در حوزه صید و صیادی پایدارو اصولی دانست و یادآوری کرد: تلاش مجموعه شیلات همواره بر رشد و توسعه زیر بخش‌های مختلف شیلات استوار بوده است.

مدیرکل شیلات استان هرمزگان افزایش ایمنی در بنادر صیادی، کمک‌های اولیه در دریا و بنادر صیادی، اقدامات اولیه برای غرق‌شدگان، انواع حریق و عملیات اطفای حریق، لزوم برنامه‌ریزی و فرماندهی هنگام بروز سوانح، عملیات احیای قلبی و ریوی، ضرورت لایروبی بنادر، نقش تعاونی‌های صیادی در مدیریت، نگهداری و ایمنی بنادر صیادی را از مهمترین مباحث این دوره آموزشی دانست.

بارانی افزود: دوره آموزشی به مدت چهار روز بود که سه روز آن به‌صورت وبینار و تئوری و یک روز به‌صورت عملیاتی در بندر صیادی کنگ با حضور جمعی از مسؤولان شیلات استان، شیلات شهرستان‌ها و بهره‌برداران بخش شیلاتی برگزار شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید