احیای امتیاز واردات خودرو مطالبه جدی ساکنان جزیره ابوموسی از دولت

هرمزبان – احیای امتیاز واردات خودرو مطالبه جدی ساکنان جزیره ابوموسی از دولت سیزدهم است. مطالبه ای که برای دولت هزینه ای ندارد و گره گشای بسیاری از مشکلات مادی اهالی این جزیره خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، طی روزهای گذشته تا زمان تنظیم این گزارش، بالغ بر صد و بیست نفر از شهروندان جزیره ابوموسی با شرکت در پویش « احیای امتیاز واردات خودرو ویژه ساکنان جزیره ابوموسی » خواستار رسیدگی به این مطالبه مهم از ریاست محترم جمهوری و وزارت صنعت، معدن و تجارت شده اند.

در متن این پویش که در «فارس من» خبرگزاری فارس منتشر شده، آمده است:

«با عنایت به تأکید بر مسکونی‌سازی جزایر خلیج فارس و بُعد مسافت جزیره ابوموسی تا سرزمین اصلی و مشکلات تردد و… وجود مشوق‌ها برای ماندگاری جمعیت فعلی و ترغیب گروه‌های جمعیتی جدید برای سکونت در جزیره ضروری است، لذا خواهشمند است دستور فرمایید امتیاز واردات خودروهای خارجی ویژه ساکنان جزیره ابوموسی احیا شود تا هم مشوقی برای ساکنان این جزیره باشد و هم گره‌گشای مشکلات مادی شهروندان گردد.»

شهروندان جزیره ابوموسی که در جنوبی ترین نقطه ایران عزیزمان مشغول زندگی و فعالیت هستند مشکلات متعددی از قبیل دوری از سرزمین اصلی و سختی رفت و آمد و عدم دسترسی به بسیاری از خدمات را تحمل می کنند و کمترین انتظار از دولت سیزدهم احیای مشوق های مختلف از قبیل امتیاز واردات خودروهای خارجی به ازای هر چهار سال سکونت است تا از این رهگذر هم مشکلات مادی شهروندان کاهش پیدا کند و هم انگیزه ای برای تداوم حضور آنها در این جزیره مهم باشد.

تعدادی از کاربران در زیر این پویش به طرح نکته نظرات خود پرداخته اند که گزیده ای از آنها در ادامه می آید:

 

* با عرض سلام ایده ی بسیار خوبی است ان شاءالله به ساکنین جزیره توجه بیشتری شود تا انگیزه ی ماندن در جزیره را داشته باشند .

 

* با عرض سلام به نظر من ایده خوبی برای جذب مردم برای سکونت در جزیره و آبادانی این جزیره هست

 

* زندگی مرز نشینان همیشه سخت تر از سایر نقاط بوده و این کار باعث حل شدن گوشه ای از مشکلات مرز نشینان سخت کوش خواهد شد.واین امتیازات خودرو جزئی از طرح دولت بوده و هزینه ای برای دولت ندارد و این حق مرز نشینان میباشد

 

* سلام و خداقوت . حتما باید این کار انجام بشه . اگر دولت میخواد که مردم از جزیره ابوموسی حمایت کنند این کمترین کاری هست که میشه در ازای لطف مردم انجام داد

 

* این امتیاز کمتر لطفی در حق ساکنین ابوموسی است کسانی که عمر خودشون رو توی این جزیره گذاشتن نیاز به توجه بیشتری دارند اگه این امر محقق شود خانواده های جزیره انگیزه بیشتری در جزیره خواهند داشت و این باعث انگیزه برای کسانی کع در جزیره نیستند و یا از جزیره رفته اند خواهد شد.

 

* این امتیاز در زمان ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد انجام شد و امتیازهای زیادی اونموقع به ساکنین رسید اما متاسفانه در دولت *** و امید هم مثل مسکن مهر هیچ گونه اقدامی صورت نگرفت ، ان شاءالله در دولت آقای رئیسی این امتیاز که برای دولت هیچ گونه هزینه ای نداره و باعث شادی ملت و عصبانیت دشمنان میشود انجام گردد

 

* به نظرم این طرح نقش بسیار مهمی در دلگرمی مردم جزیره خواهد داشت و باید از سوی مسئولین اجرایی شود

انتهای پیام/

درباره مهدی کمالی

صاحب امتیاز و مدیرمسئول پایگاه های خبری هرمزبان و معلمان ایران، دانش آموخته کارشناسی ارشد تاریخ و فلسفه تعلیم و تربیت، علاقه مند به یادگیری و یاددهی. وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید