خبر فوری

استاندار هرمزگان: عمده ترین علت رسوب کانتینرها مسائل ارزی است

هرمزبان –استاندار هرمزگان گفت: یکی از عمده ترین علل رسوب کانتینرها به مسائل ارزی از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالاها بر می‌گردد که در این زمینه در جلسه ای با معاون اول تلاش می‌شود این مسئله رفع شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس شامگاه پنجشنبه 16 شهریور ماه جلسه بررسی علل رسوب کالا در بنادر هرمزگان به ریاست مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور مدیران بنادر و گمرکات و اموال تملیکی و جمعی دیگر از مسئولان برگزار شد.

مهدی دوستی در این جلسه با تاکید بر اینکه رسوب کالا در بنادر استان نباید به رویه‌ای عادی تبدیل شود گفت: باید بر اساس قوانین موجود و همچنین تدوین برنامه و قوانین جدید راهکارهایی برای کاهش مدت زمان رسوب کالا و ترخیص هر چه سریعتر کالاها از بنادر ارائه داد.

وی افزود: در حال حاضر میزان رسوب کالا در بنادر زیاد ارزیابی شده و حجم قابل توجهی از کانتینرهای بلاتکلیف در بنادر استان وجود دارد که نیاز است این کالاها سریعتر تعیین تکلیف شوند.

استاندار هرمزگان گفت: یکی از عمده ترین علل رسوب کانتینرها به مسائل ارزی از سوی بانک مرکزی برای ترخیص کالاها بر می‌گردد که در این زمینه در جلسه ای با معاون اول تلاش می‌شود این مسئله رفع شود.

وی تصریح کرد: درکنار این موضوع باید بحث ایجاد انبارهای خصوصی نیز مد نظر باشد تا بخشی از حجم ورودی کالا به این انبارهای خصوصی خارج از بنادر منتقل و از فشار مضاعف بر بنادر کاسته شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: در خصوص متروکه شدن کالا و انتقال آنها به انبارهای اموال تملیکی نیز باید بتوان با ارائه یک سری راهکارها مانع سواستفاده از برخی خلأهای قانونی شد.

وی ادامه داد:از سوی دیگر بایستی از تجربیات دنیا در حوزه گمرک و انبار داری استفاده شود تا پس از اظهار کالا از سوی صاحبان آن، پس از تامین ارز به سرعت کارهای ترخیص کالا انجام شود تا از حجم رسوبی کالا در بنادر جلوگیری کرد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید