یادداشت/ حسام الدین برومند: یاران آخرالزمانی صاحب الزمان(عج)

هرمزبان – یادداشت حسام الدین برومند سردبیر روزنامه ایران با موضوع “یاران آخرالزمانی صاحب الزمان(عج)” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

نقطه آغاز و پایان در پهنه این تاریخ متصل به ابدیت، «اسلام» است. در این میان، گویا اربعین همان مسیر میانبر به جاده نصرت و پیروزی است که تاریخ را برش زده تا آخرالزمانی با صحنه‌گردانی عاشقان حسین(ع) رقم خورد و این تقدیر تاریخ است که دل به دریای معرفت و بصیرت زده تا دالان تاریک جاهلیت مدرن را بشکافد و نور مدینه فاضله را بر دل‌ها و جان‌ها بگستراند.
آغاز این راه تاریخی، «اسلام» است. «اسلام» آمد تا بر همه فریب‌ها و توطئه‌ها و اتاق فکرِ کفر غلبه نماید و به بشر بشارت دهد که او آزاد آفریده شده و عبد و عبید هیچ کسی و قدرتی نیست. «اسلام» آمد که انسان در تراز توحید چهره بگشاید و خوی وحشی زراندوزان و زورمندان و تزویرپیشگان را لگام بزند و طاغوتیان زمانه را به زیر بکشاند.
راه طولانی و پرخطر و مخاطره‌ای را بشر پیموده تا در پایان بدون پرده ببیند که انسان توحیدی می‌زید بدون آنکه خبری از دروغ و نیرنگ و نزاع و زیاده‌خواهی و فسق و فجور و پرده دری و کشتار و خونریزی باشد و همه هستند برای همراهی و همدلی و حال خوب تا در تشنگی بندگی از عنایت حضرت حق سیراب شوند و ساز شوریدگی سر دهند.
همه عِده و عُده کفرجهانی هم به صحنه آمده‌اند تا اسلام نباشد و گلستان بندگی را به آتش بکشانند ولی عاجزند که بفهمند «الاسلام یعلو و لا یعلی علیه».
اما برای رسیدن به آن نقطه پایان و عبور از پهنه پرخطر تاریخ گویا با عاشورای حسینی، لطفی ویژه به بشر شده تا هم میانبر زده باشد و هم مشقی برای ظهور در آخرالزمان و آن اربعین است که یک سبک زندگی مهدوی و خالی از رنگ دنیا و مظاهر آن به بشریت ارزانی داشته است.
آری؛ اربعین امروز فقط یک آرمان نیست، یک سبک زندگی است، یک مکتب نجاتبخش است، یک نور عالم تابی است که از پس پرپیچ و خم تاریخ، چهره گشوده است و در آستین گشایش‌ها دارد. آنچه از «مدینه فاضله» خوانده و شنیده‌ایم و در آرزو و حسرت آن مانده بودیم؛ اکنون در راهپیمایی میلیون‌ها عاشق دلباخته سیدالشهدا عیان و نمایان گشته است.امروز اربعین در قامت حکومت نیکان و خوبان رخ نموده است که در ارکان این حکومت از یکسو؛ مهر و محبت و خدمتگزاری موج می‌زند و از سوی دیگر؛ این لشکر خوبان عالَم اراده کرده‌اند که در برابر ظلم بایستند و با لبیک به حسین(ع)، مشق ظهور کنند تا در هنگامه شعار «یالثارات الحسین(ع)» از سوی مولا و مراد غایب ازنظرشان، آماده باشند. اربعین یعنی همان هدف والا و مشترک بشر برای برابر شدن و باهم شدن علیه کفر جهانی و همه قدرت‌ها و طاغوت‌ها که در کاخ خودخواهی و زیاده‌طلبی و فرعونیت سکنی گزیده‌اند. اربعین، مشق دل کندن از دنیای فانی برای آخرالزمانی است که همه عاشقان و دلدادگان پای کار مهدی(عج) آمده‌اند و دیگر تاریخ تلخ لغزیدن در بزنگاه‌ها تکرار نمی‌شود. دیگر قرار نیست حسین بن علی‌ها به مسلخ بروند و‌ سر آنها را بر نیزه نمایند؛ چون‌ امام حسینی‌ها مسیر آخر تاریخ را خواهند ساخت.
اربعین، تمدن‌ساز است بر پایه نظم نوین حسینی که آزادگی را قدر دانسته و بر صدر نشانده و همه علیه ظلم و سلطه مستکبران شوریده‌اند.
حکمرانی اربعینی ریشه‌اش در «حب‌الحسین یجمعنا»است که دل‌ها را قرص کرده و گام‌ها را استوار ساخته تا در این جنگ تمدنی و آخرالزمانی، زمینه ظهور منتقم حسین(ع) مهیا شودو پرچم اسلام بر فراز همه قلل عالم به اهتزاز دربیاید. اینجاست که نشانه‌ها و زمینه‌ها قدرت اربعین را عیان کرده و سایه ترس بر سر قدرت‌طلبان و آدم‌کشان انداخته است.
منبع: روزنامه ایران

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید