خبر فوری

روی ساخت انبوه لوکوموتیو حساب ویژه‌ای باز کرده‌ایم

هرمزبان – بنا بر اعلام وزیر صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت تولید لوکوموتیو در کشور خالی نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری موج، عباس علی آبادی ۱۱ شهریورماه در جریان رونمایی و تحویل ۹۰ دستگاه انواع واگن باری و مسافری در شرکت واگن پارس، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کشور ما لوکوموتیو ساز است و ظرفیت های بسیاری برای تولید لوکوموتیو در کشور وجود دارد. حداقل توان  تولید داخل، ماهانه ۱۰ دستگاه لوکوموتیو است و در واقع می توان سالانه ۱۲۰ دستگاه لوکوموتیو تولید کرد که رقم بسیار بزرگی است، اما به هرحال توان بیشتری وجود دارد؛ همه کارخانجات فعال در این عرصه تجهیز شده اند، توان مهندسی وجود دارد و نوآوری، حداقل انتظاری است که در حال تحقق است.

وی با اشاره به بازدید از واگن های جدید تولید شده در واگن پارس افزود: در موضوع واردات لوکوموتیو در ابتدای امر باید ظرفیت های موجود در کشور مدنظر قرار گیرد و اطمینان می دهم که این ظرفیت ها در کشور خالی نخواهد ماند. معتقدم که توان داخل می تواند نیاز کشور را تامین کند، بر این اساس باید با واردکنندگان و متقاضیان واردات صحبت کرد و انگیزه واردات را جویا شد.

علی آبادی اضافه کرد: به لحاظ کمی و کیفی امکان تامین نیاز داخل وجود دارد و باید بر مشی مقام معظم رهبری و تولید داخل متمرکز شد و باید همگی برای تحقق این هدف والا تلاش کنیم.

وزیر صمت در ادامه بازدیدهای خود در اراک، از شرکت در حال احداث صنایع سنگین نورد فولاد نویان فرداد، تولیدکننده ورق فولادی گرم تا عرض دو متر، بازدید کرد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید