خبر فوری

نشانه‌های تغییر به نفع مردم

هرمزبان – گزارش روزنامه ایران با موضوع ” نشانه های تغییر به نفع مردم” را می توانید در ادامه مطالعه کنید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از روزنامه ایران، رویداد هفتگی حضور خبرنگاران در دولت روز گذشته با نخستین روز هفته دولت مصادف شد. بر این اساس بود که توضیح و تبیین عملکرد و دستاوردهای دولت، بخش مهمی از اظهارات اعضای کابینه را به خود اختصاص داد. ثبت رکورد تولید روزانه 3.3 میلیون بشکه نفت، سودده شدن 4 بانکی که در ابتدای دولت زیان‌ده بودند و افزایش یارانه برخی از دهک‌ها از آن جمله است. این آمارها، در کنار برنامه‌ریزی برای پرداخت 120 هزار میلیارد تومان برای خرید گندم، نشان‌دهنده یک تحول جدی در اداره کشور، آن هم در یک فرصت دو ساله است. این آمارها، بیانگر این واقعیت است که دولت، همه ظرفیت‌های خود را در خدمت توسعه کشور و رفع مشکلات مردم بسیج کرده است و در این میان، آن‌طور که آمارهای ارائه شده روز گذشته وزرا نشان می‌دهد، تلاش برای بهبود معیشت مردم، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. گزارش این رویداد را می‌خوانید.

خاندوزی: ۴ بانک‌ دولتی سودده شدند
وزیر امور اقتصادی و دارایی از خروج 4 بانک دولتی از زیان‌دهی و سودده شدن آنها خبر داد. سیداحسان خاندوزی با اشاره به اینکه در آغاز فعالیت دولت، بانک‌های ملی، کشاورزی، توسعه تعاون و سپه زیان‌ده بودند و سود تمامی بانک‌های دولت را صرف خود می‌کردند، اظهار کرد: به‌قدری زیان‌دهی این چهار بانک بالا بود که سود تمامی بانک‌های دولت را صرف خود کرده بودند و در صورت‌های مالی ۱۴۰۰ مجموعا ۵۰۰ میلیارد تومان زیان برای کل ۱۳ بانک دولتی شناسایی کردیم. خاندوزی ادامه داد: با تدابیر سختگیرانه و انضباط‌بخشی که در سال ۱۴۰۱ انجام شد، در آخرین اطلاعات ثبت شده در واپسین روز مجامع دولتی، از عدد ۵۰۰ میلیارد تومان زیان مجموعه ۱۳ بانک دولتی، در سال ۱۴۰۱ به ۷۰ هزار میلیارد تومان سود مجموع بانک‌های دولتی رسیدیم که نشان‌دهنده جهش بی‌سابقه‌ در انضباط مالی و سختگیری مدیریتی در حوزه بانک‌های دولت است. وی یادآور شد: با تدابیر اتخاذ شده درباره بانک سپه، این بانک هم در سال‌جاری از زیان‌دهی خارج می‌شود.

منظور: 120 هزار میلیارد تومان برای گندم
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: تاکنون ۷۲ هزار میلیارد تومان خرید تضمینی گندم از کشاورزان انجام شده و به‌زودی ۵۰ هزار میلیارد تومان دیگر به آنان پرداخت می‌شود. داوود منظور گفت: تاکنون نتوانسته‌ایم اعتباری برای خرید قیر راه‌های روستایی تخصیص دهیم، زیرا مابه‌التفاوت هر تن قیر با بازار زیاد است. وی افزود: قیمت هر تن قیر در بودجه ۷.۵ میلیون تومان در نظر گرفته شده که با رقم ۱۶ میلیون تومان در بورس کالا تفاوت زیادی دارد.

مرتضوی: افزایش یارانه دهک‌ چهار و پنج
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد، از امروز (دوم شهریور)‌ تعداد دهک‌های مشمول افزایش یارانه از ۳ به ۵ دهک ابتدایی اجرایی می‌شود. سیدصولت مرتضوی افزود: اگر خانوارهای ۵ دهک ابتدایی، از ۱۱ قلم مشمول کالابرگ الکترونیکی استفاده کنند، به آنان ۱۲۰ هزار تومان یارانه تشویقی داده می‌شود. وی همچنین درباره کسانی که به هر طریقی یا ثبت‌نام نکرده‌اند یا نسبت به دهک‌بندی‌شان اعتراض دارند، گفت که می‌توانند به سامانه مراجعه و اعتراض خود را ثبت کنند. مرتضوی ادامه داد: هر کسی که در ۵ دهک نخست قرار داشته باشد یا در آینده در این ۵ دهک قرار بگیرد مشمول دریافت یارانه تشویقی ۱۲۰ هزار تومان خواهد شد، این موضوع در دست بررسی است و احتمالاً ظرف ۱۰ تا ۱۵روز آینده نتایج آن اعلام خواهد شد. مرتضوی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲، با هیچ مانعی برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان مواجه نیستیم و حتی یک ریال تسهیلات، استقراض و مازاد برداشت از بانک‌ها نداریم و این مسأله مدیریت شده است.

بهادری جهرمی: ارتقای طرح کالابرگ
سخنگوی دولت هم با اشاره به طرح کالابرگ الکترونیکی و بحث پیرامون آن در نشست روز گذشته هیأت دولت اظهار کرد: گزارشی از پیشرفت طرح کالابرگ الکترونیکی از سوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه و در این باره، تصمیم‌گیری نهایی شد که امکان استفاده از تسهیلات این طرح از ۳ دهک به ۵ دهک ارتقا پیدا کند. وی تأکید کرد: مقدمات این ارتقا نهایی خواهد شد و جزئیات آن از طریق وزارت کار، اطلاع‌رسانی عمومی می‌شود. علی بهادری جهرمی از تصویب آیین‌نامه نحوه جبران خسارت‌های وارده به کارکنان نیروی انتظامی در هیأت وزیران خبر داد.

وحیدی: درستی اقدام آمر به معروف شیراز
وزیر کشور در واکنش به شائبه‌های مطرح شده درباره حادثه حمله به یک آمر به معروف در نارنجستان شیراز، با بیان اینکه قوه قضائیه علیه حمله‌کننده به آمر حجاب حکم صادر کرده است، تأکید کرد: آمر بر اساس اصول و ضوابط اقدام کرد، اما اقدام فرد مهاجم خلاف بوده و به همین دلیل هم بازداشت و در دادگاه علیه او حکم صادر شده است. احمد وحیدی درباره تمهیدات اعزام زائران اربعین گفت: با توجه به برخی مشکلات سامانه سماح، سامانه دیگری در کنار آن راه‌اندازی شد و امید است مشکلات موجود رفع شود. همه مواکب متناسب با حجم جمعیت عازم، برقرار و تسهیل در خروج و مسیرها هم در دست اقدام است. وزیر کشور از افزایش برنامه حفاظتی از حرم شاهچراغ(ع) خبر داد و گفت: برنامه حفاظتی تدارک دیده شده، اقدام لازم انجام و علیه فرد هم شلیک شده بود اما این اتفاق تلخ روی داد، به همین خاطر برنامه‌های بیشتری برای امنیت منطقه در نظر داریم. وحیدی همچنین ادعای یک‌ نماینده مبنی بر توافق او با رئیس مجلس برای تأیید یک لیست انتخاباتی خاص با پیش‌شرط منتفی شدن استیضاح را تکذیب و تصریح کرد: نه آقای قالیباف چنین صحبتی با من داشته و نه من چنین حرفی زده‌ام، ضمن اینکه ادعای این نماینده قابل پیگیری است.

اوجی: ثبت رکورد جدید تولید نفت
وزیر نفت از ثبت رکورد تولید ۳.۳ میلیون بشکه نفت در روز خبر داد و گفت: تولید واقعی نفت خام تا پایان شهریورماه به ۳.۴ میلیون بشکه افزایش خواهد یافت. جواد اوجی اضافه کرد: در ۴ ماهه امسال روزانه 36 میلیون مترمکعب، یعنی ۱۶ درصد بیشتر از سال گذشته گاز به نیروگاه‌ها تزریق کرده‌ایم که هم به کاهش آلایندگی و هم افزایش صادرات سوخت مایع می‌انجامد. وی درباره شایعه افزایش قیمت بنزین هم تأکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد و از مردم می‌خواهم با تنظیم موتور و باد لاستیک خودروهای شخصی خود به کاهش مصرف بنزین کمک کنند. اوجی اضافه کرد: مصرف روزانه بنزین از ۱۳۷ میلیون لیتر در ماه گذشته به ۱۱۳ میلیون لیتر کاهش یافته است. وزیر نفت، با تکذیب تأمین سوخت از روسیه و تأکید بر اینکه در کشور کمبود بنزین نداریم، اظهار کرد: ذخایر بنزین در کشور نسبت به ۴ ماه سال گذشته ۱۵۰ میلیون لیتر هم بیشتر داریم. وی همچنین با اشاره به اینکه کار مشترکی بین وزارتخانه‌های نفت، صمت و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا دنبال می‌شود که شامل برقی شدن خودروهای عمومی تهران است، گفت: افرادی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند، وزارت نفت معادل سوخت صرفه‌جویی شده، به قیمت فوب خلیج فارس به سرمایه‌گذار اعتبار می‌دهد.

درباره تحریریه خبر هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. ---- صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید