‌ساخت شناور آمبولانس دریایی یک تولید ملی ارزشمند خواهد بود

هرمزبان –رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران از بررسی ساخت یک فروند شناور آمبولانس دریایی در این مجتمع صنعتی خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، دکتر غلامعلی جاودان صبح امروز (۲۷ مردادماه) با اشاره به اهمیت و اعتماد به تولید داخلی و حمایت از صنعتگران توانمند کشور گفت: دیدگاه ما برای سفارش و ساخت این شناور جامع و آینده نگر هست و اینکه ما برای تولیدات مورد نیاز به شرکت‌های خارجی وابسته باشیم، خیلی پسندیده نیست.

وی افزود: رویکرد و سیاست دانشگاه، اعتماد به صنایع داخلی کشورمان است و عقیده داریم در استان هرمزگان و کشور این توانمندی وجود دارد و با جلساتی که با اعضای هیات رئیسه دانشگاه تشکیل دادیم، تصمیم بر این شد که این پروژه توسط صنعتگران داخلی کشور انجام شود.

بالاترین مقام بهداشت و درمان در استان هرمزگان تصریح کرد: ۱۴ جزیره در خلیج فارس وجود دارد که وظیفه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ارائه خدمات درمانی مناسب به مردم جزایرنشین است.

دکتر جاودان عنوان کرد: بر اساس نیازسنجی که توسط کارشناسان دانشگاه انجام شده است، حداقل به ۵ شناور مشابه دیگر مورد نیاز دانشگاه خواهد بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: در شناور آمبولانس دریایی در حال ساخت با ظرفیت ۴ تخت بستری بیمار، ۱۲ کابین برای کادر درمان، با سرعت ۲۵ گره دریایی می تواند به ۱۴ جزیره در خلیج فارس خدمات اورژانسی ارائه کند.

وی افزود: این شناور به سفارش دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با برآورد ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه تولید است که توسط متخصصین شرکت کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در حال ساخت است که انتظار می رود تا بهمن ماه امسال وارد خط سرویس دهی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، ساخت شناور آمبولانس دریایی را هم یک تولید ملی ارزشمند عنوان کرد و هم فرصت بسیار ارزشمندی برای تولیدکنندگانی که در صنعت دریایی فعالیت می کنند دانست و ابراز امیدواری کرد این پروژه با سرعت بیشتری به اتمام برسد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید