عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان: خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده سنددار می شود

هرمزبان – عباس کمالی مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان گفت: از این پس مالکان خانه‌های بالای ۵۰ متر در بافت فرسوده می‌توانند برای دریافت سند اقدام کنند.

عباس کمالی صبح امروز (نهم مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: مردم در شهربندرعباس برای نام نویسی می‌توانند به دفاتر پیشخوان دولت و در دیگر مناطق به اداره راه و شهرسازی شهرستان خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه مهلت دریافت سند در بافت فرسوده تا پایان امسال تمدید می‌شود، بیان کرد: پس از بارگذاری، مدارک به صورت الکترونیکی به اداره کل مسکن و شهرسازی ارجاع و موارد در کمیسیون‌های مختلف بررسی می‌شود و اگر دارای شرایط بودند کار واگذاری سند را آغاز می‌کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با بیان اینکه این قانون شامل ساختمان‌های ساخته شده از سال ۹۴ به بعد است، عنوان کرد: دریافت سند در بافت فرسوده تا ۲۰۰ متر به نرخ دولتی و بیشتر از ۲۰۰ متر براساس نرخ کارشناسی است، ولی زمین‌های تجاری بر اساس نرخ کارشناسی روز محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به مشوق‌های طرح بافت فرسوده، تصریح کرد: مبلغ تسهیلات نیز ۵۵۰ میلیون تومان است که ۱۵۰ میلیون تومان از آن با سود صفر درصد و تخفیف ۵۰ درصدی در پروانه ساختمانی است.

کمالی با بیان اینکه ۱۰۳ هزار نفر تاکنون در نهضت ملی مسکن نام نویسی کرده اند، اضافه کرد: سهمیه استان در حوزه شهری ۵۰ هزار و در حوزه روستایی ۱۶ هزار واحد مسکن است و تاکنون ۳۰ هزار نفر واجد شرایط هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان با اشاره به اینکه سامانه نام نویسی امسال چندین بار بازگشایی شده و مردم تا پایان سال نیز مجدداً هر بار به مدت دوماه مهلت نام نویسی دارند، اظهار کرد: تعهد دولت ۵۰ هزار واحد مسکن در هرمزگان است که در بخش‌های مختلف در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید