خبر فوری
حجت الاسلام عبادی زاده امام جمعه بندرعباس

امام جمعه بندرعباس : تقویت اندیشکده‌ها در دستور کار جهاد دانشگاهی باشد

هرمزبان –امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برخی از مراکز دانشگاهی، جهاد دانشگاهی را غریبه می‌پندارند در حالیکه جهاد دانشگاهی باید در برخی از صحنه‌ها دانشگاهی حضور داشته باشند و بتواند ارتباط خوبی با دانشجویان برقرار کند تا از ظرفیت دانشجویان برای تحقق اهداف استفاده کنند. بنابراین حضور مستقیم جهاد دانشگاهی در متن‌دانشگاه‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها نیز جهاد دانشگاهی را باید از خود بدانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده صبح امروز (سوم مردادماه) در دیدار با سرپرست جهاد دانشگاهی استان هرمزگان و اعضای هیئت رئیسه این واحد، با ذکر این نکته بخش زیادی از عمر خود را در مجامع دانشگاهی گذرانده‌ام و قرابت خاصی با خانواده دانشگاهی کشور دارم، اظهار کرد: ایجاد و نقویت اندیشکده‌ها از اهمیت ویژه‌ای برای تحقق توسعه پایدار استان هرمزگان برخوردار است.

وی با اشاره به اهمیت‌راه‌اندازی و تقویت اندیشکده‌ها توسط جهاد دانشگاهی، عنوان کرد: اندیشکده‌ها مطالعاتی را برای آینده کشور در قالب آینده‌پژوهی انجام می‌دهند که این اقدامات چراغ راهی برای مسئولان و مدیران بخش‌های مختلف محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری  در خصوص ظرفیت‌های دریا، اضافه کرد: در گذشته یک ترسی از توسعه یافتگی مناطق ساحلی و دریایی در تاریخ کشور وجود داشت؛ دقیقا برخلاف انگلستان. اما امروز رهبر معظم انقلاب به فرصت‌ها و ظرفیت‌های بسیار زیاد دریا اشاره کردند و مطالبه‌کردند که این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها باید به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با موضوع تبدیل ظرفیت‌های دریا به فرهنگ عمومی برگزار شد و حلسان مختلفی پیرو آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور برگزار شد و از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان نیز استفاده شد.

وی مطرح کرد: برای تحقق مطالبه مقام معظم رهبری نیازمند همکاری فعالانه و قوی سازمان جهاد دانشگاهی هستیم که امیدورام در دوره مدیریتی جدید شاهد این حضور در قالب‌های مختلف باشیم و خروجی فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی به شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ارائه شود.

امام جمعه بندرعباس، ارتباط دانشگاه با صنعت را دچار یک تناقض دانست و تشریح کرد: دانشگاه از چالش‌های صنایع آگاه نیست و صنایع نیز از ظرفیت‌های حل مسئله دانشگاه‌ها آگاهی ندارند. اگر این تناقض از روش‌های مختلف حل شود اقدامات بزرگی در استان هرمزگان‌رقم‌می‌خورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده مطرح کرد: دانشگاه‌ها باید بدانند که برای حل مشکلات و چالش‌های صنعت نیاز نیست فقط از توان داخلی خود استفاده کنند؛ بلکه می‌توانند از طریق انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌هایی با دانشگاه‌های برتر داخلی و خارجی این چالش‌ها را حل کنند.

وی عنوان کرد: برخی از مراکز دانشگاهی، جهاد دانشگاهی را غریبه می‌پندارند در حالیکه جهاد دانشگاهی باید در برخی از صحنه‌ها دانشگاهی حضور داشته باشند و بتواند ارتباط خوبی با دانشجویان برقرار کند تا از ظرفیت دانشجویان برای تحقق اهداف استفاده کنند. بنابراین حضور مستقیم جهاد دانشگاهی در متن‌دانشگاه‌ها یک ضرورت محسوب می‌شود و دانشگاه‌ها نیز جهاد دانشگاهی را باید از خود بدانند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، توسعه سواحل مکران را یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری دانست و ابراز کرد: علی‌رغم عنایت ویژه مقام معظم رهبری نسبت به توسعه سواحل مکران، روند توسعه سواحل همچنان کند است و رضایت‌بخش نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده بیان کرد: مسئولین استان که در بخش‌های مختلف فعالیت می‌کنند باید ماموریت و نقش خود در حوزه توسعه سواحل مکران را بشناسند تا نسبت به انجام ماموریت‌ها اقدام کنند.

تقویت اندیشکده‌ها در دستور کار جهاد دانشگاهی باشد

دکتر احمد زاهری سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این نهاد با بیان اینکه جهاددانشگاهی، مولود مبارک انقلاب و از نهادهایی است که به دنبال عملیاتی کردن ایده‌ها برای رفع نیازهای جامعه است، گفت: جهاددانشگاهی با تکیه بر نیروهای متعهد، متخصص با تمام توان برای ارائه خدمات کاربردی در سطح جامعه آماده است.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص افزایش جمعیت بر لزوم توجه مراکز علمی به رفع مشکلات زوج‌هایی که با مشکل تولد فرزند مواجه هستند تأکید و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با بهره‌گیری از تجارب چندین ساله در درمان ناباروی در سطح کشور و با وجود پژوهشگاه‌هایی همچون رویان با تمام توان قابلیت ورود علمی به این موضوع در سطح استان را داشته و می‌تواند بخش عمده‌ای از دغدغه‌های درمانی و هزینه‌ای زوج‌های نابارور را کاهش دهد.

سرپرست جهاددانشگاهی استان هرمزگان ادامه داد: با توجه به هزینه‌های بالای درمان و اقامت در شهرهای بزرگ می‌طلبد مراکز درمان ناباروری و سرطان در هرمزگان ایجاد شود.

وی با اشاره به حوزه های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی جهاددانشگاهی استان هرمزگانی، افزود: تلاش بر این است تا با تقویت ساختارهای تخصصی و توسعه برنامه ها، خدمات شایانی به مردم استان ارائه شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید