خبر فوری

فعالیت سامانه مونسون در هرمزگان

هرمزبانبا تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون امروز دریا مواج و آسمان هرمزگان ابری است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، با تداوم فعالیت سامانه فصلی مونسون امروز آب‌های دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس مواج و متلاطم است و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان اتخاذ شود.

سرعت وزش باد جنوب شرقی در مناطق دریایی استان به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا هم به ۱۸۰ سانتی متر می‌رسد.

آسمان استان نیز ابری است و طی ساعات صبح در مناطق ساحلی و دریایی احتمال بارش خفیف باران دور از انتظار نیست.

طی ساعات بعدازظهر و شب نیز در ارتفاعات استان به ویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران و رعدوبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

توصیه می‌شود که از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی خودداری شود.

ناپایداری‌های جوی و دریایی تا پایان هفته جاری تداوم خواهد داشت.

طی امروز و فردا با تشدید باد‌های ۱۲۰ روزه در جنوب شرق کشور، در برخی مناطق شرقی استان افزایش باد، احتمال گردوغبار و کاهش کیفیت هوا محتمل خواهد بود.

تغییرات دمایی طی روز‌های آینده نوسان چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *