مأموران محیط بانی  رودان ۲شکارچی کمنزیل را دستگیر کردند

هرمزبان – مأموران محیط بانی شهرستان رودان دو شکارچی کمنزیل را دستگیر کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان  به نقل ازخبرگزاری فارس ، ناظر دهقانی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست رودان گفت دو متخلف شکار و صید در شهرستان رودان دستگیر شدند و در این رابطه لاشه ۱۱قطعه پرنده وحشی(کمنزیل) و یک قبضه اسلحه پی سی پی از شکارچیان غیرمجاز کشف و ضبط شد.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و شکار غیرمجاز در شهرستان، سریعا موارد را به اداره محیط زیست اطلاع رسانی کنند.

برخی از طبیعت دوستان شرق استان  از افزایش تله گذاری و صید مرغ کپنجیر (مرغ  کمنزیل) در روستاهای لیردف جاسک ابراز نگرانی می کنند. شکار کمنزیل و تله گذاری برای به دام انداختن این پرنده در مناطق مختلف شرق استان گزارش شده است

چندی قبل دو مرغ کمنزیل بعد از توقیف شکارچیان در میناب رها سازی شد که جریمه شکار این پزنده زیبا فقط  ۲٠٠هزار تومان است.

مرغ کپنجیر در گویش بلوچی کفنجیر و در گویش هرمزگانی کمنزیل خوانده می شود  از پرندهای بومی جنوب شرق ایران است. از نظر ظاهری جنس نر و مادهٔ این پرنده شبیه به هم بوده ولی جنس نر کمی بزرگتر است.

طول بدن این پرنده حدوداً ۳۰ سانتیمتر است. رنگ این پرنده قهوه‌ای است. زیستگاه این پرنده در دشت‌ها و در کنار درختچه‌ها و بوته‌زارهای گز و زمین‌های کشاورزی ا‌ست. مرغ  کمنزیل عموماً از دانه‌های گیاهان، سرشاخه‌ها و حشرات و نرم‌تنان زیرخاک تغذیه می‌کنند.

این پرنده لانهٔ خود را در زیر بوته‌ها و درختچه‌ها برای دور ماندن از خطر شغالها و روباهها می‌سازد. مرغ کمنزیل در هر بار تخم‌گذاری، میان ۴ تا ۸ تخم می‌گذارد.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید