الهام اسدپور : سر و کله سوسک سر خرطومی حنایی دوباره پیدا شد

هرمزبان – الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: سوسک سرخرطومی حنایی بخشی از نخیلات استان را آلوده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل ازخبرگزاری فارس ، الهام اسدپور مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان صبح امروز (۲۱ تیرماه) در تشریح این خبر، افزود: آفت سوسک سرخرطومی حنایی نخستین بار سال ۹۲ در نخلستان‌های شهرستان‌های پارسیان و بستک مشاهده شد و اکنون بخش زیادی از نخیلات استان را آلوده کرده است.

وی اظهار کرد: شناسایی و امحای نخل‌های آلوده، مبارزه شیمیایی و ممنوعیت ورود پاجوش و نهال از مناطق آلوده از مهمترین اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش این آفت خطرناک در نخلستان‌های استان است.

اسدپور عنوان کرد: آفت سرخرطومی حنایی نوعی سوسک جونده به رنگ قرمز مایل به حنایی و قهوه‌ای تیره است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: این حشره با ایجاد تونل در درخت خرما و تغذیه از پنیر نخل  موجب خشک شدن درخت می‌شود.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید