خبر فوری

دکتر محمود حسین پور : یک دستگاه آمبولانس از نوع تویوتا هایس به جزیره ابوموسی اختصاص یافت

هرمزبانرییس اورژانس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:یک دستگاه آمبولانس از نوع تویوتا هایس و از آمبولانس‌های بازسازی شده به ابوموسی اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،  دکتر محمود حسین پور با اشاره به اینکه اورژانس پیش بیمارستانی از سال ۹۸ در جزیره ابوموسی با یک دستگاه آمبولانس بنز راه اندازی شد و در حال فعالیت است، گفت: با توجه به موقعیت خاص جزیره ابوموسی از نظر بعد مسافت و دسترسی دشوار آن به مراکز درمانی سطح بالاتر، توسعه زیرساخت‌های درمانی به خصوص اورژانس پیش بیمارستانی آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

او گفت: برای بازسازی این آمبولانس ۴۵۰ میلیون تومان اعتبار از ردیف اعتبارات اورژانس ۱۱۵ صرف شده است.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: راه اندازی پایگاه اورژانس دریایی نیز در این جزیره در دستور کار قرار دارد و یک فروند شناور آمبولانس دریایی که قابلیت تردد در آب‌های آزاد را نیز دارد، برای انتقال مصدومان از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ، کوچک و سیری در حال ساخت است.

حسین پور گفت: مصدومان و بیمارانی که نیاز به اعزام به مراکز درمانی سطح بالاتر دارند به وسیله بالگرد اورژانس ۱۱۵ به مراکز درمانی مرکز استان منتقل می‌شوند.

انتهای پیام/

درباره تحریریه خبر هرمزگان

رسالت تحریریه خبر هرمزگان پایگاه خبری تحلیلی هرمزبان، گردآوری اخبار استان هرمزگان از منابع متنوع و معتبر و ارائه آن به خوانندگان گرامی است. چنانچه تمایل دارید اخبار فعالیت های شما در استان پوشش داده شود کافی است از طریق راه های ذکر شده در صفحه «تماس با ما» با تحریریه خبر در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید